A hang-, a video- és az adatkommunikációt integráló technológiával jelent meg a közelmúltban a Cisco Systems. Az új megoldás az internetalapú kommunikációs rendszerek második generációját testesíti meg, s már nemcsak a telefonról szól, hanem többszintű multimédiás környezetet jelent.
Az egységes kommunikációs rendszer egyebek mellett jelzi a felhasználó elérhetőségét, azaz tájékoztat arról, hogy a keresett fél éppen telefonál, személyi számítógépénél vagy valamilyen videoterminálnál ül-e. A személyi kommunikátor és a híváskezelő alkalmazások ennek alapján segítenek kapcsolatot teremteni a másik féllel, megválasztva a kommunikáció adott pillanatban leghatékonyabb módját. Van benne hívásvezérlő, üzenetkezelő, multimédiás konferencia- és ügyfélkapcsolati rendszer. Új elem a személyi kommunikátor, az elérhetőségkövetési kiszolgáló és az ügyfélkapcsolat-elemző. Grafikus kezelőfelületén sokféle kommunikációs alkalmazást lehet egyidejűleg használni. Az eszköz teremt kapcsolatot a számítógépes alkalmazások, a telefon és a hálózat között.
A vállalati wi-fi és a nyilvános GSM-hálózatok összekapcsolásával a cég mobiltelefon-gyártókkal együttműködve hamarosan egy és két üzemmódú okostelefon-megoldásokat dob piacra. A Cisco egységes kommunikációs rendszerét már tesztelő nagy európai szervezetek között van a Deutsche Telekom üzleti felhasználókat kiszolgáló ágazata, a T-Systems és a Getronics globális rendszerintegrátor. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.