Az első negyedévben 4,1 százalékkal esett vissza az új személygépkocsik értékesítése. Január-márciusban a magyar piacon 40.673 darab járművet adtak el.
Az első tíz helyen ugyanazok a márkák, illetve gyártók szerepelnek idén is, mint tavaly, viszont a Volkswagen az ötödik helyről a negyedikre ugrott előre, helyet cserélve a Skodával, a Chevrolet pedig a kilencedik helyről lépett előre eggyel.
Amíg egy évvel korábban 86.316 új személyautó és terepjáró talált gazdára Magyarországon, az idei első félévben csak 85.147 darab, a csökkenés 1,4 százalék.
A Suzuki piaci részesedése tavaly még 17,9 százalék volt, az idén az első félévben 17 százalékra csökkent, ez éppen ezer darabbal kevesebb, 14.448 autó eladását jelentette. A második helyen szereplő Opel közel kétszáz darabbal tudta növelni eladását, a 9.907 autó továbbra is a második helyre volt elég. A harmadik helyen szereplő Ford ennél jobban, több mint nyolcszázzal, 9.472-re emelte az eladott kocsik számát.
A Skoda az idei év első félévében 6.038 járművet értékesített, egy évvel korábban ez 7.200 volt. A Volkswagen csak alig 200 darabbal esett vissza az idén, 6.897 darab kocsit adott el. Így a két márka helyet cserélt a 4. és 5. helyen. A Toyota továbbra is őrzi 6. helyét, bár az 5.615-ös darabszám ötszázzal kevesebb az egy évvel korábbihoz képest.
Komolyabb növekedést ért el a Chevrolet: a 3.777 idei eladási darabszám több mint félszázzal több a tavalyi első félévinél, amely akkor a 9. helyre volt elég, most a nyolcadikat foglalja el.
A kisautók 33.025 darabszáma csaknem négyezerrel kevesebb, mint egy éve, ezzel szemben az alsó-közép kategóriások száma mintegy 3 ezerrel, 32.654 darabra nőtt az idén.
Az eladott új haszongépjárművek száma 11.858 darab volt az első hat hónapban, 7,2 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Továbbra is a Ford vezet 1.757 kocsival, de egy éve még 2.196 autóval állt az első helyen. Második helyen változatlanul a Volkswagen, harmadikon pedig a Fiat állt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.