Az elemzők szerint a leépítések, illetve a marketing költségek tervezett csökkentése az egyetlen lehetőség a Yahoo számára. A cég az AOL-lal és a Google-lal is együttműködési tárgyalásokat folytatott, de ezek mostanra elakadtak – írja a New York Times.
A Yahoo saját elemzése szerint az elmúlt negyedév sikereket hozott, mivel jelentősen megnövekedett weboldalainak látogatottsága az olyan eseményeknek köszönhetően, mint az Olimpia vagy az elnökválasztás.
Sajnos azonban a cég nem tudta a plusz látogatókat megfelelő arányban dollárrá alakítani, mivel jelentősen lecsökkent a drága display-reklámokat vásárlók aránya.
A Yahoo vezérigazgatója, Jerry Yang a döntéssel kapcsolatban úgy nyilatkozott: fájdalmas a megszorítások bevezetése, ugyanakkor fontos, hogy a vállalat megtartsa rugalmasságát. A vezér szerint bár a szigorítás minden szektort érint, néhány területen új befektetésekre is áldoz a Yahoo, ilyen a reklámozási ágazat és egy új weblap fejlesztése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.