Ebben a megvilágításban a Ferihegyi repülőtér üzemeltetője, a Budapest Airport Zrt. (BA) jelenti a legnagyobb veszélyt az orosz kézben lévő magyar légicégre, hiszen a repülőgépek tankolását a BA tulajdonában lévő RÜK Kft. bonyolítja le, amelynek a Malév jelentős összeggel tartozik. A helyzet mostanra odáig fajult, hogy a Malév vasmadarai naponta csak kétszáz tonna kerozint kapnak a RÜK-től, az efeletti igényeiket pedig kénytelenek külföldi reptereken kielégíteniük, készpénzért.
Mindezek ellenére sem áll érdekében a BA-nak földbe döngölnie a Malévot – állítja a sajtó –, már csak azért sem, mivel a légitársaság nagyjából öt-tízmilliárd forintos tartozást halmozott fel a repülőtér-üzemeltető céggel szemben. Ennek az adósságnak a beragadása pedig komoly fejtörést okozna a BA menedzsmentjének. Nehezen tudnák ugyanis a tulajdonosnak megmagyarázni, hogy miért hagyták így elszállni a Malév adósságát.
Nem lehet azonban figyelmen kívül hagyni azt a tényt, hogy szinte ugyanezzel a forgatókönyvvel vette kezdetét a Malév kisebbségi tulajdonosának, Borisz Abramovics oroszországi légicégének a kálváriája is. Az egyre inkább elhatalmasodó kerozinhiány következményeként ugyanis egy idő után már nem tudtak felszállni a gépek. A magyar pilóták így már elkezdték festeni az ördögöt a falra: attól tartanak, hogy a Malév kisebbségi tulajdonosa szép lassan kiszivattyúza a pénzt, és annak már valóban csőd lehet a vége.
Többek közt ezért is tartottak demonstrációt a magyar pilóták tegnap a Malév központi irodái előtt. A tiltakozást azonban főként az váltotta ki, hogy a Malév annak ellenére kezdte meg a pilóták elbocsátását, hogy a Hunalpa – a magyar közforgalmi pilóták szakszervezete – kifogást emelt a bíróságon az intézkedés ellen, aminek 15 napos halasztó hatálya van. Ezt az időtartamot azonban a Malév nem tartotta be.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.