BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Malév esetleges bedőlése a Ferihegyi repteret is veszélyezteti

Egy hajszál választja el a Malévot a csődtől: elég csupán annyi, hogy valamelyik beszállítója, amelyiknek a légicég tartozik, megelégelje a várakozást, és kezdeményezze a cég felszámolását.

Ebben a megvilágításban a Ferihegyi repülőtér üzemeltetője, a Budapest Airport Zrt. (BA) jelenti a legnagyobb veszélyt az orosz kézben lévő magyar légicégre, hiszen a repülőgépek tankolását a BA tulajdonában lévő RÜK Kft. bonyolítja le, amelynek a Malév jelentős összeggel tartozik. A helyzet mostanra odáig fajult, hogy a Malév vasmadarai naponta csak kétszáz tonna kerozint kapnak a RÜK-től, az efeletti igényeiket pedig kénytelenek külföldi reptereken kielégíteniük, készpénzért.

Mindezek ellenére sem áll érdekében a BA-nak földbe döngölnie a Malévot – állítja a sajtó –, már csak azért sem, mivel a légitársaság nagyjából öt-tízmilliárd forintos tartozást halmozott fel a repülőtér-üzemeltető céggel szemben. Ennek az adósságnak a beragadása pedig komoly fejtörést okozna a BA menedzsmentjének. Nehezen tudnák ugyanis a tulajdonosnak megmagyarázni, hogy miért hagyták így elszállni a Malév adósságát.

Nem lehet azonban figyelmen kívül hagyni azt a tényt, hogy szinte ugyanezzel a forgatókönyvvel vette kezdetét a Malév kisebbségi tulajdonosának, Borisz Abramovics oroszországi légicégének a kálváriája is. Az egyre inkább elhatalmasodó kerozinhiány következményeként ugyanis egy idő után már nem tudtak felszállni a gépek. A magyar pilóták így már elkezdték festeni az ördögöt a falra: attól tartanak, hogy a Malév kisebbségi tulajdonosa szép lassan kiszivattyúza a pénzt, és annak már valóban csőd lehet a vége.

Többek közt ezért is tartottak demonstrációt a magyar pilóták tegnap a Malév központi irodái előtt. A tiltakozást azonban főként az váltotta ki, hogy a Malév annak ellenére kezdte meg a pilóták elbocsátását, hogy a Hunalpa – a magyar közforgalmi pilóták szakszervezete – kifogást emelt a bíróságon az intézkedés ellen, aminek 15 napos halasztó hatálya van. Ezt az időtartamot azonban a Malév nem tartotta be.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.