BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Átestek a tűzkeresztségen az új metrószerelvények - Fotók!

A 2-es metróvonal Blaha Lujza téri állomásán, ma éjjel kezdetét vette az a kétlépcsős próba, amelynek célja, hogy a tűzoltók az új Alstom szerelvényeken is begyakorolják az esetleges jövőbeni műszaki és baleseti mentési munkákat és feladatokat - olvasható a Fővárosi Önkormányzat, a BKV ZRt. és az Alstom Transport közös közleményében.

A próbák során a Fővárosi Tűzoltó Parancsnokság szakemberei felmérik, hogy meglévő műszaki eszközeik használhatók-e az új metrókocsikhoz, elvégzik a szerelvény szét- és összekapcsolási próbáját valamint emelési gyakorlatát. Miközben a próbákkal az új budapesti metró átesik a „tűzkeresztségen”, az Alstom és a BKV két újabb jelentős eredményt könyvelhet el, a Franciaországban tesztelt szerelvény sikeresen teljesítette a tartóssági tesztet, amely során 14.000 km-t, azaz a Föld kerületének harmadával megegyező távolságot futott meghibásodás nélkül. Ezzel egy időben, Budapesten a szakemberek beadták azt a 3.000 oldalas ― közel 1 köbméternyi ― tervdokumentációt a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz, amely az új, korszerű szerelvények „forgalmi engedélye”, az ún. végleges típusbizonyítvány kiadásához szükséges.


 
A „végállomásához” közeledik a BKV által a 2-es metróvonalára vásárolt új METROPOLIS szerelvények tesztelése és engedélyeztetése. A Franciaországban tesztelt szerelvény teljesítette azt a tesztprogramot, amely során 14.000 km-t futott. A tartóssági tesztek alatt, a világ egyik legmodernebb tesztpályáján, független szakemberek vizsgálták az új budapesti metró mintegy 81 különböző funkcióját és kényelmi jellemzőjét. Az új metrószerelvény egy 1,8 km-es pályán teljesítette a távot, ami azt jelenti, hogy közel 8.000 kört tett meg, miközben 800 méterenként kellett megállnia és ajtót nyitnia. A tartóssági tesztet a BKV szakemberei sikeresnek és befejezettnek nyilvánították.


 
Budapesten, miután a BKV és az Alstom szakemberei a múlt héten végigvontatták a METROPOLIS szerelvényt a teljes 2-es metróvonalon, ma éjjel kezdetét vette az a kétlépcsős próba, amelynek keretében a tűzoltók felkészülnek és begyakorolják az új szerelvények esetleges jövőbeni műszaki és baleseti mentési munkáit. A tűzoltóknak az új metrók esetében is minden lehetséges üzemzavarra, balesetre, egy esetleges alagútbeli kisiklásra és vészhelyzetre fel kell készülniük Kész cselekvési tervvel, mentési programmal, konkrét forgatókönyvvel kell rendelkezniük a leendő utasok maximális biztonsága érdekében.
 
Eközben, a megadott határidőre, az Alstom összeállította és benyújtotta azt a 3.000 oldalas ― mintegy 1 köbméternyi ― műszaki tervdokumentációt a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak, amely a végleges típusengedély kiadásához szükséges. A hatóság 60 nap alatt bírálja el az anyagokat, így a szerelvény október vége felé kaphatja meg az engedélyt, amely alapján az első három, már Budapesten lévő új, korszerű metrószerelvény november folyamán forgalomba állhat.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.