A próbák során a Fővárosi Tűzoltó Parancsnokság szakemberei felmérik, hogy meglévő műszaki eszközeik használhatók-e az új metrókocsikhoz, elvégzik a szerelvény szét- és összekapcsolási próbáját valamint emelési gyakorlatát. Miközben a próbákkal az új budapesti metró átesik a „tűzkeresztségen”, az Alstom és a BKV két újabb jelentős eredményt könyvelhet el, a Franciaországban tesztelt szerelvény sikeresen teljesítette a tartóssági tesztet, amely során 14.000 km-t, azaz a Föld kerületének harmadával megegyező távolságot futott meghibásodás nélkül. Ezzel egy időben, Budapesten a szakemberek beadták azt a 3.000 oldalas ― közel 1 köbméternyi ― tervdokumentációt a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz, amely az új, korszerű szerelvények „forgalmi engedélye”, az ún. végleges típusbizonyítvány kiadásához szükséges.
A „végállomásához” közeledik a BKV által a 2-es metróvonalára vásárolt új METROPOLIS szerelvények tesztelése és engedélyeztetése. A Franciaországban tesztelt szerelvény teljesítette azt a tesztprogramot, amely során 14.000 km-t futott. A tartóssági tesztek alatt, a világ egyik legmodernebb tesztpályáján, független szakemberek vizsgálták az új budapesti metró mintegy 81 különböző funkcióját és kényelmi jellemzőjét. Az új metrószerelvény egy 1,8 km-es pályán teljesítette a távot, ami azt jelenti, hogy közel 8.000 kört tett meg, miközben 800 méterenként kellett megállnia és ajtót nyitnia. A tartóssági tesztet a BKV szakemberei sikeresnek és befejezettnek nyilvánították.
Budapesten, miután a BKV és az Alstom szakemberei a múlt héten végigvontatták a METROPOLIS szerelvényt a teljes 2-es metróvonalon, ma éjjel kezdetét vette az a kétlépcsős próba, amelynek keretében a tűzoltók felkészülnek és begyakorolják az új szerelvények esetleges jövőbeni műszaki és baleseti mentési munkáit. A tűzoltóknak az új metrók esetében is minden lehetséges üzemzavarra, balesetre, egy esetleges alagútbeli kisiklásra és vészhelyzetre fel kell készülniük Kész cselekvési tervvel, mentési programmal, konkrét forgatókönyvvel kell rendelkezniük a leendő utasok maximális biztonsága érdekében.
Eközben, a megadott határidőre, az Alstom összeállította és benyújtotta azt a 3.000 oldalas ― mintegy 1 köbméternyi ― műszaki tervdokumentációt a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak, amely a végleges típusengedély kiadásához szükséges. A hatóság 60 nap alatt bírálja el az anyagokat, így a szerelvény október vége felé kaphatja meg az engedélyt, amely alapján az első három, már Budapesten lévő új, korszerű metrószerelvény november folyamán forgalomba állhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.