BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elégtelen a közösségi oldalak biztonsága

A közösségi oldalak egyre népszerűbbek az internethasználók körében, és ezt a csalók is megpróbálják kihasználni – áll az E-Commerce Times internetes lap összeállításában.

Az ilyen jellegű oldalakon azóta nőtt meg a visszaélések száma, amióta nemcsak a számítástechnikai „szakértők”, hanem az átlagos internetezők is egyre nagyobb számban használják ezeket a szolgáltatásokat. A két legnépszerűbb visszaélés a felhasználói fiókok eltulajdonítása, illetve a „megszemélyesítés”. A csalók például Bill Gates vagy éppen a közgazdasági Nobel-díjas Paul Krugman nevében hoztak létre felhasználói fiókokat a Twitteren.

A visszaéléseket azonban nem csak illegális módszerekkel lehet elkövetni. A felhasználók a közösségi oldalakon olyan jellegű információkat osztanak meg akár idegenekkel is, amelyeket eddig csak a család, illetve a közeli barátok ismertek. Az olyan adatok összegyűjtésével, mint a megadott szülőváros vagy iskola, a csalók adatbázisokat építhetnek, amelyekkel könnyen elkövethetnek visszaéléseket, mivel ezek az adatok szerepelhetnek ellenőrző kérdésként például az elektronikus banki szolgáltatásoknál.

Alessandro Acquisti, a Carnegie Mellon professzora egy kutatás keretei között megvizsgálta az egyetemen tanuló hallgatók Facebook-profiljait. Az egyetemisták közel hatvan százalékának adatlapján szerepelt a születésnapja, szülővárosa, középiskolája, családi állapota, kedvenc zenéi, könyvei és filmjei. VG

Legfrissebb tendenciák

A közösségi oldalak látogatottsága az Egyesült Államokban 62 százalékkal volt magasabb 2009 szeptemberében, mint az előző év azonos időszakában – derül ki a HitWise elemzéséből. Azonban a társaság felmérése azt is kimutatta, hogy a múlt hónapban a felhasználók átlagosan 20 százalékkal kevesebb időt töltöttek a közösségi oldalakon, mint egy évvel korábban.

Szeptemberben a legnépszerűbb a Facebook volt az Egyesült Államokban működő 155 közösségi oldal közül a látogatások 58,6 százalékával.

Ez a piaci részesedés több mint 194 százalékos növekedését jelenti a múlt év azonos hónapjához képest. Tavaly szeptemberben még a MySpace volt a vezető közösségi oldal 66,8 százalékos piaci részesedéssel, míg a Facebook ekkor mindössze 19,95 százalékos részesedést tudott felmutatni. A MySpace a múlt hónapban 30,3 százalékos részesedéssel a második helyen állt.

Szeptemberben a legnépszerűbb a Facebook volt az Egyesült Államokban működő 155 közösségi oldal közül a látogatások 58,6 százalékával.

Ez a piaci részesedés több mint 194 százalékos növekedését jelenti a múlt év azonos hónapjához képest. Tavaly szeptemberben még a MySpace volt a vezető közösségi oldal 66,8 százalékos piaci részesedéssel, míg a Facebook ekkor mindössze 19,95 százalékos részesedést tudott felmutatni. A MySpace a múlt hónapban 30,3 százalékos részesedéssel a második helyen állt. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.