BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új műsor, új vezetés

Az Origo élén a közelmúltban történt vezetőváltás azt mutatja, más típusú menedzsmentre van szükség a jelenlegi helyzetben, mint az elmúlt években, lényegesen nagyobb hangsúlyt kell kapnia az üzleti teljesítménynek – mutatott rá Horváth János, a társaság megbízott vezérigazgatója a Telebitnek adott interjúban.

A portfólió áttekintését tartja a legsürgősebb feladatnak a vezető, erre elmondása szerint azért van szükség, hogy tiszta képet kapjanak arról, melyek a jól működő, illetve adott esetben kevésbé értékes részei a társaságnak.

A feladat nem egyszerű, mivel igen széles a portfólió: többek között a legnagyobb hazai webes e-mail szolgáltatás, a Freemail, az egyik leglátogatottabb online portál, valamint a legnagyobb közösségi oldal tartozik a céghez. A Freemail esetében technikai fejlesztéseket hajtottak végre, hogy javítsák az ügyfélélményt, de a megbízott vezérigazgató szerint az Iwiw esetében is vannak még kihasználatlan lehetőségek. Erős ugyan a felhasználói aktivitás a közösségi oldalon, de meg kell találni a módját, hogyan lehet akár online, akár mobil formában még jobban dinamizálni a látogatókat. A portfóliótisztítás egyébként már a vezetőváltás előtt megkezdődött, a társaság menedzsmentje nemrég döntött a Track.hu webes zenebolt bezárásáról. A következő évet már új alapokon kell elkezdeni, hogy legyen egy olyan esztendő, amelyben pontosan le lehet mérni az Origo teljesítményét – tette hozzá Horváth János.


Erre a teljesítményre komoly hatással van a gazdasági válság, illetve ahogyan az a reklámpiacot érinti – ismeri el az Origo vezetője. A változás mértékét jól mutatja, hogy a korábbi évi 30-40 százalékos hirdetésibevétel-növekedés után most jó ha stagnálásról lehet beszélni a webes reklámpiacon. Éppen ezért szükség van a meglévő üzleti, működési modellek újragondolására, az eddigiektől eltérő válaszokat, módszereket kell kidolgozni és alkalmazni – hangsúlyozta Horváth János. A hirdetési bevételek növelésében az innováció, a célközönség minél pontosabb elérése segíthet, igyekeznek ebbe az irányba elmozdulni. Emellett kereskedelmi értelemben nagyobb sikerre van szükség a közösségi hálózatokban.


Új lehetőségeket nyit a cég számára a szeptember vége felé indított két saját tv-csatorna, a Life Network és az Ozone Network. A projekt túlmutat a két televíziócsatornán, hiszen olyan tartalomvásárlási stratégiát, technikai hátteret, szakembergárdát alakítottak ki, amely képessé teszi az Origót arra, hogy a tévé, monitor, mobiltelefon hármasban új tartalmat nyújtson az ügyfeleknek – mondta el Horváth János. A három képernyő koncepció egyébként meghatározó szerepet játszik nemcsak az Origo, de az anyavállalat, a Magyar Telekom elképzeléseiben is, és a cég portfóliója lehetővé teszi, hogy kiaknázzák az ebben rejlő lehetőségeket – tette hozzá az Origo vezetője. Bár egyre többet hallani arról, hogy fizetőssé kellene tenni a webes tartalmakat, Horváth János nem tartja kiforrott és valós alternatívának ezt a megoldást. Bár a fizetős tartalom izgalmas téma, lehetőség, és vizsgálják is a modell bevezetésének feltételeit, az Origo megbízott vezérigazgatója egyáltalán nem biztos abban, hogy nagy tömegben lehetne előállítani olyan exkluzív tartalmat, amelyért sokan lennének hajlandók fizetni.

Kalocsai Zoltán-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.