Az anyag szerint az idén várható 3,8 millióval szemben 2010-ben legfeljebb 2,75-3 millió személykocsi találhat gazdára - tudósít a Bloomberg.
Noha a 9 évesnél idősebb kicsik cseréjére kiírt roncsautó program szeptemberben zárult, a német autópiac a korábbi megrendelések novemberi kiszállítása révén még a múlt hónapban is bővülést mutatott: a tavalyi novemberhez képest 20 százalékkal több, közel 280 ezer új kocsi kapott rendszámot, míg a majdnem 3,6 millió darabos 11 havi értékesítési szint negyedével haladja meg az elmúlt év azonos időszakában regisztráltat.
Németországban hétszázezer kölcsönszerződéssel 13,6 milliárd eurónyi hitelt vettek fel a régi autójukat újra cserélők, ez 13,6 százalékkal több a tavalyinál. Az első tíz hónapban Németországban eladott 3,3 millió autó 26 százakkal több a tavalyi év azonos időszakánál. Világszerte tízmilliárd eurót költöttek eddig a kormányok a régi autót újra cserélő programokra, de a roncsprémium-tartalékok lassan kifogynak.
A JATO Dynamics elemző cég novemberi végén kiadott jelentése szerint az európai újautó-piac csak lassan evickél kifelé a válságból, és inkább csak az akciók tologatják felfelé a számokat. A vizsgált 27 ország számaiból elsőre úgy tűnik, hogy az év legsikeresebb hónapját tudhatja maga mögött az iparág: a tavalyinál 12,8 százalékkal forgalmasabb idei októberben 1,23 millió új autó kelt el, így a tíz hónapra számolt lemaradás már csak 4,1 százalék.
Itthon a tavaly novemberinél 63 százalékkal kevesebb, mindössze 3689 új személyautó kapott rendszámot a múlt hónapban. A tavaly novemberinél 63 százalékkal kevesebb, mindössze 3689 új személyautó kapott rendszámot Magyarországon a múlt hónapban, az első 11 havi 56 397-es szám pedig 61 százalékos csökkenést jelent – tette közzé a JATO Dynamics elemzőcég. A piacon ugyanakkor ezzel együtt is némi élénkülés tapasztalható, hiszen az októberi 3590 darabos forgalomba helyezés még 72 százalékos visszaesést jelentett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.