BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megújításra vár a balatoni flotta

A katasztrofális időjárás miatt rosszul indult a balatoni személyhajózási szezon. Az első két hónapban mintegy negyedével kevesebben utaztak a hajókon és a kompokon, mint tavaly április–májusban. Június első tíz napjában azonban már csak tízszázalékos volt az elmaradás.

A Balatoni Hajózási Zrt. (BH) tulajdonában lévő balatonboglári Sellő, a balatonszemesi Hattyú kempingben, valamint a siófoki Móló hotelben az előfoglalások a tavalyival azonos szinten vannak, ám ha beköszönt a rossz idő, a vendégek elmaradnak – mondta lapunknak Horváth Gyula vezérigazgató, hozzáfűzve, hogy a múlt havi emlékezetesen viharos hétvégén a Tihany–Szántód kompforgalom csupán három, a személyhajó-közlekedés pedig négy nap múlva indulhatott meg.

Nagy gondot jelent, hogy a társaság máig sem kapta meg a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségtől azt a mintegy 40 millió forintot, amely a balatonboglári vitorláskikötő bővítésére és az infrastruktúra fejlesztésére a 89 milliós állami támogatásból még járt volna. A közel 300 millióba került másfél éves fejlesztéssorozat nemrégiben zárult le.

A 22 balatoni önkormányzat tulajdonában lévő BH főbb üzletágai: a menetrend szerinti hajózás, a kompközlekedés, a rendezvényhajózás és a vitorláskikötők üzemeltetése. Gazdálkodásában egyre markánsabb szerep jut a cég tíz, kizárólag vitorlások számára fenntartott kikötőjének, mert jelentős bérmunkáktól esett el a vállalat – mondta Horváth Gyula. Korábban a téli hónapokban a flottát karbantartó hajójavító és -építő csapat nyáron halászhajókat javított és a vízi rendészet járműveit, de erre már tavaly sem került sor, és az idén sem változott a helyzet.

A szakemberek azonban nem maradtak munka nélkül. Egyrészt – közbeszerzési pályázat nyerteseként – a cég végzi a Dunántúli Regionális Vízművek Zrt. balatoni vízkiviteli műveinek (szivattyú- és csőrendszerek, jelzőbóják) karbantartását. Másrészt nemrégiben fejezték be a Siófok katamarán 35 millió forintba került teljes felújítását, és egy hét múlva hagyhatja el a sólyateret kilencmilliós rekonstrukció után az 1891-ben épült Kelén. A cég Sió vontatója pedig őszre készülhet el a teljes újjáépítés után.

A BH a négy komp és a 13 fős Calypso gyorshajó mellett már csak 25 személyhajót üzemeltet, miután a Boglár motoros műszaki engedélye lejárt. A mai helyzetben ugyanakkor nincs pénz arra, hogy a több éve tervezett flottafrissítést végrehajthassák.


További részletek

vg.hu/balatoni_hajozas

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.