Az elmúlt hetekben több videót is megosztottak Budapestről a Blatant Reviews nevű influenszercsapat közösségi oldalain. A két influenszert a TikTokon több mint 4,1 millióan, a YouTube-on közel 2,8 millióan, az Instagramon pedig 280 ezren követik.
A csapat a világ számos országában forgatott már: nemrég Japánból, a Közel-Keletről és Magyarországról is osztottak meg posztokat a helyi gasztronómiáról és az árakról is.
Budapesten több videót is forgatott a csapat egyik tagja, ezekben arról számolt be az influenszer, hogy Magyarországon nagyon olcsón lehet bevásárolni.
Zade Abdullah az egyik videójában arról beszélt, hogy miközben az Egyesült Államokban például
addig Magyarországon elérhető árakon lehet a boltokban vásárolni. Az influenszer „a legolcsóbb eurós országként” hivatkozott Magyarországra.
Az egyik videóban egy fővárosi Coopba ment be vásárolni, azonban nem a korábban említett termékeket válogatta össze, hanem spontán kiválasztott termékekkel akarta bizonyítani, hogy
kevesebb mint 10 dollárból (körülbelül 3600 forint) mennyi mindent lehet megvenni.
A felvételen be is mutatja:
vásárolt egy ásványvizet, egy almát, egy banánt, egy jeges kávét, egy doboz tojást, egy zacskó datolyát, egy nejlonzacskót. Ezekért összesen 3155 forintot (8,81 dollár) fizetett.
Egy másik felvételen azt vállalta, hogy nagyobb összegért: 20 dollárból (közel 7200 forint) vásárol be egy belvárosi Aldiban. A boltban
egy zacskó bébirépát, egy darab uborkát, egy zacskó almát, egy üveg bort, egy csomag kesudiót, három darab pékterméket, 24 darab tojást, egy vitaminvizet és mexikói paprikákat vett 7388 forintért (20,78 dollár).
A posztok alatt számos kommentár jelent meg: sokan felháborodtak azon, hogy a jelenlegi inflációs környezetben bárki olcsónak nevezze a boltok kínálatát, többen azt fejtegették, hogy akik tehetik, Magyarországról inkább a szomszédos országokba járnak vásárolni. Volt olyan vélemény is, miszerint az Egyesült Államokban minden termék valamelyik nagy brand alá tartozik, míg Európában számos saját márkás termék is elérhető, emiatt olcsóbban lehet bevásárolni.
Korábban a Világgazdaság is beszámolt arról, hogy az Egyesült Államokban a Covid-járvány 2020 tavaszi kitörése óta egy gallon (3,7 liter) tej átlagosan körülbelül egy dollárral kerül többe, míg egy tucat tojás ára másfél dollárral nőtt. Összességében a teljes fogyasztói árindex mintegy 21 százalékkal emelkedett az elmúlt közel négy és fél évben a tengerentúlon.
Magyarországon a Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb jelentése szerint az élelmiszerek ára 2,4 százalékkal nőtt éves alapon augusztusban, ezen belül a liszté 27,7, a csokoládéé és a kakaóé 10,6, az éttermi étkezésé 8 százalékkal. A termékcsoporton belül a száraztészta ára 8,1, a tojásé 7,9, a tejtermékeké 5,7, a cukoré 4,6, a kenyéré 1,7 százalékkal csökkent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.