A legfrissebb felmérések szerint az idei első fél évben világszerte 18,5 százalékkal nőtt a készülékpiac, az eladott menynyiség meghaladta a 620 millió darabot. Ebből a második negyedévre 317,5 millió darab jutott, ez éves összevetésben 14,5 százalékos bővülést jelez. A növekedésben már közel sem csak a vezető márkák játszották a meghatározó szerepet, a ma még feltörekvő távol-keleti gyártók főként az olcsóbb vagy a közepes kategóriájú készülékek piacát célozzák meg.
Jól teljesít a másik véglet is, a számítógépek tudásával vetekedő okos telefonokból ugyanis az idei első fél évben 54 százalékkal többet adtak el a világon, mint egy éve. Csak ezekből a készülékekből az év első hat hónapjában 118 milliót meghaladó mennyiség talált gazdára.
Ami a márkákat illeti, a Nokia piacvezető szerepéhez továbbra sem férhet kétség, noha épp az okos telefonok felső kategóriás sávjában ma már egyre jobban szorongatják a versenytársak. A finn cég nagyon sokat remél az N8-as modell közelgő premierjétől, amit az iPhone 4 kihívójának tekint. A második helyen álló Samsung az érintőképernyős készülékeinek köszönheti piaci teljesítményét. A dél-koreai gyártó még erősebb második fél évre számít egyebek mellett a Galaxy S sorozat újabb modelljeinek piacra dobásával. A nemzetközi trend – miszerint a kereslet elmozdulni látszik az okos telefonok irányába – a hazai szolgáltatóknál is jelentkezik. A Telenornál a legnagyobb növekedést ebben a szegmensben várják. A cégnél kétféle kategóriára helyezik a hangsúlyt: az egyik az úgynevezett „feature” telefonoké, amelyek érintőkijelzősek, és folyamatos online közösségi jelenlétet biztosítanak. A másik kategória a teljes értékű okos telefonok, amelyek nagyobb és jobb minőségű érintőkijelzővel, erősebb processzorral, nagyobb memóriával vannak felvértezve. A Telenor is építeni akar az androidos modellekre. Ennek megfelelően a cég közelmúltban bevezetett új márkája, a Red Bull Mobile három jelenleg forgalmazott készülékéből kettőn ilyen operációs rendszer fut.
Mobilüzletág-vezető, Samsung Electronics Hungary
A piac az idei első fél évben a szolgáltatók visszafogottabb készüléktámogatása miatt mintegy 10 százalékot csökkent, a kártyafüggetlen típusok eladásai ugyanakkor közel megduplázódtak. Ez utóbbi termékkategória ma már megközelíti a 20 százalékot. Ide zömében az alacsonyabb árkategóriájú készülékek sorolhatók. Az okos telefonok Magyarországon is egyre népszerűbbek, arányuk az év végére meghaladhatja a 15 százalékot. Jót tehetne a piacnak, ha a szolgáltatók mindegyike hitelintézeti közreműködés nélkül vállalná fel a készülékek részletre történő értékesítését. Ezt a három hazai operátor közül jelenleg csak a piacvezető alkalmazza.
Szabó Melinda
A lakossági szegmens marketingigazgatója, Magyar Telekom
A készülékértékesítésben 2009 első fél évéhez képest emelkedést tapasztalunk. Az okos telefonok piaca robbanás előtt áll Magyarországon is. Jelenleg több százezer darabra tehető azoknak a készülékeknek a száma, amelyekre külső alkalmazás tölthető le. A T-Mobile által a hazai mobilpiacon egyedüliként nyújtott kamatmentes részletfizetési lehetőség révén az ügyfelek könnyebben választják a drágább készüléket. Az iPhone 4 bevezetése kapcsán egyelőre a forgalmazás tényét tudjuk megerősíteni. Az okos telefonok térhódítása egyértelműen mozgatórugója a készülékcseréknek is. A nagy tudású készülékeket intenzívebben is használják az ügyfelek.
Podhorányi László
Ügyfélszolgálati vezérigazgató-helyettes, Vodafone Magyarország
Az előfizetők elsősorban a „megfizethető” árkategóriában keresik az elképzeléseiknek megfelelő készülékeket. A vásárlásra szánt összegért persze a legjobbat. Ebben továbbra is szerepe lehet még az általános gazdasági helyzetnek, másrészt annak is, hogy a készülékgyártók kínálatában egyre inkább terjed a korábbiaknál jelentősen többet tudó, de ma már elérhető árú modellek aránya. Idesoroljuk az androidos Vodafone 845-öt, amely a Sziget Fesztiválon debütál, és számos, az eseményhez köthető egyedi alkalmazást is tartalmaz. Ilyen például a Sziget Iránytű is, amely valós időben mutatja a színpadok és egyéb helyszínek pontos helyét.
Mobilüzletág-vezető, Samsung Electronics Hungary
A piac az idei első fél évben a szolgáltatók visszafogottabb készüléktámogatása miatt mintegy 10 százalékot csökkent, a kártyafüggetlen típusok eladásai ugyanakkor közel megduplázódtak. Ez utóbbi termékkategória ma már megközelíti a 20 százalékot. Ide zömében az alacsonyabb árkategóriájú készülékek sorolhatók. Az okos telefonok Magyarországon is egyre népszerűbbek, arányuk az év végére meghaladhatja a 15 százalékot. Jót tehetne a piacnak, ha a szolgáltatók mindegyike hitelintézeti közreműködés nélkül vállalná fel a készülékek részletre történő értékesítését. Ezt a három hazai operátor közül jelenleg csak a piacvezető alkalmazza.
Szabó Melinda
A lakossági szegmens marketingigazgatója, Magyar Telekom
A készülékértékesítésben 2009 első fél évéhez képest emelkedést tapasztalunk. Az okos telefonok piaca robbanás előtt áll Magyarországon is. Jelenleg több százezer darabra tehető azoknak a készülékeknek a száma, amelyekre külső alkalmazás tölthető le. A T-Mobile által a hazai mobilpiacon egyedüliként nyújtott kamatmentes részletfizetési lehetőség révén az ügyfelek könnyebben választják a drágább készüléket. Az iPhone 4 bevezetése kapcsán egyelőre a forgalmazás tényét tudjuk megerősíteni. Az okos telefonok térhódítása egyértelműen mozgatórugója a készülékcseréknek is. A nagy tudású készülékeket intenzívebben is használják az ügyfelek.
Podhorányi László
Ügyfélszolgálati vezérigazgató-helyettes, Vodafone Magyarország
Az előfizetők elsősorban a „megfizethető” árkategóriában keresik az elképzeléseiknek megfelelő készülékeket. A vásárlásra szánt összegért persze a legjobbat. Ebben továbbra is szerepe lehet még az általános gazdasági helyzetnek, másrészt annak is, hogy a készülékgyártók kínálatában egyre inkább terjed a korábbiaknál jelentősen többet tudó, de ma már elérhető árú modellek aránya. Idesoroljuk az androidos Vodafone 845-öt, amely a Sziget Fesztiválon debütál, és számos, az eseményhez köthető egyedi alkalmazást is tartalmaz. Ilyen például a Sziget Iránytű is, amely valós időben mutatja a színpadok és egyéb helyszínek pontos helyét. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.