„Három új produkcióval készültünk az őszi szezonra, ezek közül az X-Faktor már el is indult, hamarosan kezdődik az I Love Gjonny című műsor, a harmadik újdonságunk pedig a hét év után újrainduló ValóVilág lesz” – mondta lapunknak Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója.
A nyári szünet után visszatértek a képernyőre a csatorna megszokott műsorai is: a Barátok közt már két hete látható, vasárnap volt a Heti Hetes őszi premierje, szintén lesz Esti Showder, Showder Klub, Kész átverés és Gálvölgyi-show. A programstruktúra költségoldaláról nem kívántak részleteket elárulni, azt azonban Kolosi elmondta, kereskedelmi szempontból az őszi-téli hónapok számítanak a televíziók számára a legfontosabb periódusnak, ennek megfelelően ilyenkor költik a legtöbb pénzt műsorra. Hozzátette: 2010-et tekintve a csatorna bevételei eddig megfelelnek a várakozásoknak.
A TV2 is számos műsorral készült az őszre. „Három jól bevált fő pillérre épít az őszi műsorstruktúránk: a már bizonyított sikerműsorokra, az új produkciókra, illetve a népszerű információs műsorokra” – mondta a Világgazdaságnak Kiss Péter, a TV2 programigazgatója. Augusztusban tért vissza a Jóban Rosszban, a külföldi sorozatok közül pedig az NCIS a Gyilkos számok, a Született feleségek és a Dr. House is új részekkel jelentkezik szeptemberben, és két új sorozatot is indítottak. Az őszi szezonra két új saját gyártású produkcióval készültek, az egyik a hétköznapokon jelentkező Édesnégyes című randiműsor, a másik pedig a Megasztár 5 tehetségkutató. „Utóbbi a legdrágább produkciónk, nemcsak pénzben, hanem energiában is, de a gyártással kapcsolatos pontos költségeket nem szeretnénk kiadni” – mondta Kiss Péter. Kovács Krisztián, a TV2 kereskedelmi igazgatója a széria tervezett bevételeiről nem kívánt előzetes becsléseket elárulni, azt azonban elmondta, hogy a műsor népszerű a reklámozók körében, s számos szponzorral is megállapodtak. „A régi támogatók közül 2008-as autós partnerünket, a Hyundait emelném ki, aki a korábbi sikeres együttműködés okán 2010-ben is egy új autója bevezetését erősíti majd a Megasztárral, az újak közül pedig többek közt a Megasztárhoz egyedi kreatívot gyártó Raiffeisent és a tehetségkutató környezetében eddig nem hirdető, de most egy szerteágazó, sok területet érintő megállapodással kapcsolódó Mars Magyarországot és az M&M’s csokigolyókat említeném meg” – sorolta.
„A Viasat 3 őszi struktúrájában is fő szerepet kapnak a saját gyártású műsorok (Álomépítők, Négy esküvő, 10 év 10 nap alatt), de nem maradnak el a sikersorozatok, és a lifestyle realityk sem” – tájékoztatta lapunkat Varró Balázs PR-vezető. „A sikereket a minőségi tartalomtól várjuk, és attól, hogy nem ugyanolyan műsorstruktúrát állítunk össze, mint a két országos kereskedelmi adó” – mondta. A csatorna első féléves teljesítményéről szólva a vezető elmondta, az szinte megegyezik a tavalyi hasonló időszakéval, ami a jelenlegi gazdasági helyzetben kimondottan jó eredménynek számít.
A tévés piac helyzetéről és kilátásairól hasonlóan vélekednek a szakmabeliek. Kovács Krisztián úgy véli, a televíziós reklámpiac az idén még zsugorodhat, így arra számítanak, hogy a hirdetésekből származó bevételeik tovább csökkennek. Kicsit távolabbra tekintve Varró Balázs elmondta: nem várják, hogy a piac visszaugrik a recesszió előtti szintre, így extra növekedéssel sem számolnak. „Nehezen tudjuk elképzelni, hogy a jelenlegi 91 magyar nyelvű csatorna mellett sok piaci rés tátongana. A kisebb csatornák szemmel láthatóan nézettséget vesznek el az általános tematikájú, országos adóktól” – magyarázta.
A magyar fociválogatott összes Eb-selejtezője pedig kizárólag a Sport TV-n látható. Az új műsorok pénzügyi hátteréről Málnay elmondta: a licencdíjakat és a költségeket mindig úgy tervezik, hogy minőségi produkciókat tudjanak készíteni, de a reklámbevételek mindenképpen fedezzék azokat. Fontos szempont, hogy a lejáró kábelszerződéseket is meg tudják hosszabbítani a megújult színvonalas műsorkínálattal.
A szakember szerint bár a médiapiac számára nehéz az idei év, a körülményekhez képest a számaik pozitívan alakulnak, a húzó márkák, mint például a Minimax és a Sport TV nézettsége nőtt 2010-ben, a TV Paprikán pedig új reklámozók jelentek meg, bevételnövekedést generálva ezzel.
A magyar fociválogatott összes Eb-selejtezője pedig kizárólag a Sport TV-n látható. Az új műsorok pénzügyi hátteréről Málnay elmondta: a licencdíjakat és a költségeket mindig úgy tervezik, hogy minőségi produkciókat tudjanak készíteni, de a reklámbevételek mindenképpen fedezzék azokat. Fontos szempont, hogy a lejáró kábelszerződéseket is meg tudják hosszabbítani a megújult színvonalas műsorkínálattal.
A szakember szerint bár a médiapiac számára nehéz az idei év, a körülményekhez képest a számaik pozitívan alakulnak, a húzó márkák, mint például a Minimax és a Sport TV nézettsége nőtt 2010-ben, a TV Paprikán pedig új reklámozók jelentek meg, bevételnövekedést generálva ezzel. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.