BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nyáron nyit budapest legújabb ötcsillagos szállodája! Képek!

Több éves csúszás után jövő nyáron nyit a budapesti Buddha-bar Klotild Palace ötcsillagos luxusszálloda - tudta meg a Világgazdaság Online. A kései nyitásban a válság és a zavaros genereálkivitelezési körülmények is szerepet játszottak. A déli Klotild palotát az SCD Group fejlesztheti, ha december végén, január elején aláírják az adás-vételi szerződést az V. kerületi önkormányzattal.

A Klotild-palotáért 2002-ben az akkori sajtóhírek szerint kétmilliárd forint körüli összeget fizetett a Sifim nevű olasz cég a Magyar Postának, amely az olasz Beghelli világítótest-gyártó vállalatot is jegyző Graziano Beghelli tulajdonában áll. Az összesen tizenegyezer négyzetméteres, műemléki védettséget élvező épület felújítására 2001-ben létrehozták a Klotild Ingatlanfejlesztő Kft-t.

Az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium (IRM) céginformációs rendszere szerint a társaság jegyzett tőkéje 1,853 milliárd forint. Az ingatlan fejlesztéssel kapcsolatban kerestük a társaságot, de teljesen elzárkóztak a nyilatkozattételtől.

A szálloda átadását még 2009 elejére tervezték, a mostani tervek szerint a Mellow Mood  - az üzemeltető – 2011 június végén, július elején veheti birtokba. Az épület felújítását még a 2006 tavaszán a Magyar Építő Zrt. kezdte, ám tavaly év végén a Market Zrt. vette át a munkálatokat.

A csúszásnak az ingatlanfejlesztési gondokon túl más oka is volt. A Mellow Moodtól úgy értesültünk a gazdasági válság kellős közepén nem akartak szállodát nyitni, jövőre azonban már az egész ágazatban fellendülést várnak. Másrészt a budapesti Buddha-bar Hotel régiónk első, úgynevezett lifestyle szállodája lesz (Prágában ugyan már működik egy Buddha-bar hotel, de az mindössze 39 szobás). A budapesti házat 102 szobásra tervezték, amelyből 27 lakosztályként funkcionál. Megnyitás után a szálloda konferenciateremmel, bárral, fitneszteremmel, valamint a Buddha-Bar étteremmel várja a vendégeket.

Zavaros adás-vétel

Az Erzsébet híd pesti főjénél álló Klotild palota értékesítése annak idején nagy port kavart, mivel - az akkori sajtóértesülések szerint - a Magyar Posta a palotát nem ingatlanként értékesítette, hanem apportként vitte egy cégbe, és azt adta el, így az adásvételt adófizetési kötelezettség sem terhelte. Az értékesítési pályázat érvényességét is vitatták, a műemlékvédelmi hatóság engedélyét hiányolták, de felmerült az is, hogy eladás előtt a az államnak és az illetékes önkormányzatnak elővásárlási joga lett volna.

Arra a kérdésre, hogy mennyiért lehet majd szobát kivenni a Buddha-bar Klotild Palace szállodában, Sátori Viktor nem akart válaszolni. Úgy véli, a szobaárakat az aktuális piaci tendenciáknak és üzleti környezetnek megfelelően szabják meg.
A prágai Buddha-bar hotelben egy sztenderd franciaágyas szobát reggeli nélkül 288 euróért adnak, a lakosztályért pedig nem kevesebb, mint 1200 eurót kell fizetni éjszakánként. Budapesten átlagosan olcsóbbak a szállodai szobák Prágánál, így vélhetően a Klotild palota árai is valamelyest a prágai alatt maradhatnak.

A Mellow Mood jövőre a négycsillagos szegmensben is bővít, a Váci utca Fővám térhez közeli részén nyitja meg a 70 szobás Avenue 83 Fashion Hotel névre keresztelt szállodáját.

Mint ismeretes, a Klotild palota déli részét - a köznyelvben csak Matildként emlegetett épületet - a napokban értékesítette a Párisi udvart, a déli Klotild-palotát és a vendéglátóipari múzeum Szent István téri épületének  értékesítésére kiírt pályázaton az SCD Group Zrt.-hez tartozó a május végén alakult BP Downtown Kft anyagát találták a legjobbnak. Az adás-vételi szerződésre még várni kell, hiszen – az északi Klotild palotától eltérően – megvárják, míg a Fővárosi Önkormányzat jelzi, hogy lemond elővásárlási jogáról – tudtuk meg Elkán Pétertől, az SCD kommunikációs igazgatójától. Az, hogy miként hasznosítják az ingatlanokat, a szerződéskötésig nem akart nyilatkozni.

A Mellow Mood Kft.-t 1997-ben alapította két vállalkozó, Sameer Hamdan és Zuhair Awad. A cég profilja az évek során folyamatosan bővült: kezdetben az ifjúsági szálláshelyek üzemeltetésére korlátozódott, mára üzletágak komplex hálózatává nőtte ki magát. A vállalkozások köre kibővült az ingatlan- és webfejlesztés, valamint a könyvelés területeivel.
A csoport hat márkát alakított ki a turizmus üzletág részlegeinek kategorizálására: Luxury Hotels, Fashion Hotels, Congress Hotels, City Hotels, Top Hostels és Travel Services.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.