Egyes hírek szerint 2,5 milliárd dollárért megvette a Google a Groupon nevű amerikai közösségi vásárlási site-ot. A Kreatív Online értesülése szerint még sem a Google, sem a Groupon nem erősítette meg a hírt, ugyanakkor a Vator.tv-n napvilágra került egy jelentés, amely megerősíti a vételt, s azt is, hogy a Google 2,5 milliárd dollárt fizetett az amerikai weboldalért.
A közösségi vásárlások egyik úttörőjének, a csoportos kedvezményeket kínáló Grouponnak a felvásárlását már egész évben számos találgatás övezte: az All Things Digital hírportál arról is beszámolt, hogy a Groupon tulajdonosai tárgyaltak az oldalért 1,7 milliárd dollárt ajánló Yahoo!-val is, de a túl alacsonynak minősített árajánlat miatt az üzlet végül nem jött létre. Más források viszont arról szóltak, hogy a Yahoo! árajánlata is két és fél és hárommilliárd dollár közé esett.
Korábban szó volt arról is, hogy a vevő az eBay lesz, de ez év októberében a Groupon csupán egy partneri együttműködésre lépett az eBayjel, hogy geotargetálás segítségével speciális lokális ajánlatokat tudjon adni a felhasználóknak.
Az érintett cégek egyelőre nem nyilatkoznak, de szakértők szerint sokáig nem halogathatják a bejelentést az üzlet létrejöttéről.
A Groupont 2008-ban alapították, ma húszmillió regisztrált felhasználója van 29 országban. A cég havi átlagbevétele becslések szerint 50 millió dollár, a cég értéke pedig egy óriási tőkeemelés következtében ez év áprilisra elérte az 1,35 milliárd dollárt. Az Egyesült Államokban és Kanadában működő kuponos közösségi vásárlás mellett a Groupon működteti Európában a MyCityDeal, Japánban az Qpod.jp, Oroszországban pedig a Darberry.ru oldalakat. A Groupon üzleti modelljéhez hasonló kupongyűjtő weboldal azóta már számtalan indult világszerte és itthon is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.