A legalább tíz főt foglalkoztató magyarországi vállalatok valamivel több mint negyede, míg az intézmények ötöde rendszeresen alkalmaz országon belüli adatátvitelt. A kis- és közepes vállalkozások zömében csak a számlavezető bankjukhoz, esetenként beszállítóikhoz vagy alvállalkozóikhoz kapcsolódnak ilyen módon, miközben a nagyvállalatok 46 százaléka már a telephelyei között is adatkommunikációs kapcsolatot tart fenn – olvasható BellResearch piackutató Magyar infokommunikációs jelentésének legfrissebb kiadásában. Az arányokat tekintve azonban a telephelyeiket összekapcsolók alig harmadannyian vannak, mint az egyéb belföldi végpontokkal kapcsolatot létesítők.
A cég elemzői szerint a rendszeres adatátvitelt folytató, tíz főnél többet foglalkoztató cégek negyede, az intézményeknek pedig a tizede tervezi 2011 végéig, hogy bővíti jelenlegi megoldásainak sávszélességét. A fejlesztések mögött a vevőkkel, beszállítókkal és partnerekkel való kapcsolattartás mellett mind gyakrabban állnak költségmegfontolási szempontok. Különösen a nagyobb cégek esetében releváns, hogy a vállalatirányítási rendszerek (ERP) bevezetése, az üzletkritikus alkalmazások távoli elérése, a szervezetek növekedésével vagy átalakulásával a telephelystruktúra megváltozása legyen a kiindulópontja az adatátviteli megoldások irányába történő lépésnek, a jelenlegi infrastruktúra bővítésének.
A távközlési hálózatoknál a magas fokú megbízhatóság alapkövetelmény, ez különösen igaz a hangszolgáltatásokra. Ennek tükrében komoly előrelépés, hogy a telephelyek közötti adatkapcsolatokat minden második cég, az intézményeknek pedig háromnegyede telefonálásra is használja – mutat rá a BellResearch kutatása. Ezen költségracionalizálási lépéssel kapcsolatban a nagyvállalatok túlnyomó többségének már sokéves tapasztalata van. Az érintett kkv-k mintegy fele csupán az utóbbi három évben döntött a zömében IP-megoldásra történő részleges vagy teljes átállás mellett.
A nemzetközi adatkommunikáció a közintézmények körében még marginális jelentőségű, a cégeknél viszont – főként az ötven főnél többet foglalkoztatóknál – meghatározó megoldás. A nagyvállalatok kétötöde, a közepeseknek pedig a 17 százaléka tartja ilyen módon a kapcsolatot főként az anyacéggel, kisebb részben a külföldi beszállítókkal vagy vevőkkel. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.