BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Erősödik az okosok versenye

Újabb kínai márka lépett az elmúlt hetekben a magyarországi mobiltelefon-piacra

Két hete kezdte el forgalmazni Magyarországon saját márkás okos telefonjait a ZTE Corp. – jelentette be tegnap Jason Yang, a kínai távközlési nagyvállalat itteni leánycégének vezetője. Hozzátette: nem ismeretlen számukra a magyarországi mobilkészülékpiac, mivel már három éve szállítanak ide készülékeket, de eddig kizárólag a szolgáltatók megrendelésére, azok márkáival, mostantól viszont saját névvel is megméretik magukat az itteni versenyben.

A negyed évszázada alakult kínai távközlési csoport eredetileg hálózati berendezések gyártásával foglalkozott. Ezzel a profillal is jelen vannak már a magyar piacon; mint ismert, ez a cég nyerte el a Telenor Magyarország megbízását a szolgáltató teljes hálózatának a lecserélésére. Telefonok fejlesztésébe tíz éve fogott, tavaly már mintegy hatvanmilliót szállított a világpiacra, az idei terv nyolcvanmillió darab. A társaság az okos telefonjaiban a nyílt forráskódú Android operációs rendszert használja – mondta Csang Hsziao-vej, a ZTE Corp. regionális igazgatója.

Magyarországon egyelőre a mobilszolgáltatók értékesítik a cég okos telefonjait, ezekből az idén négyfélét fejlesztett, jövőre hármat tervez. Kártyafüggetlen változatban várhatóan fél éven belül jelennek meg a ZTE-márkás telefonok. A kínai cég sem akar kimaradni a tábla-PC-versenyből, első saját fejlesztésű, 7 hüvelykes képátlójú modelljével ugyancsak jövőre jelenik meg a világpiacon, Magyarországon is.

Az idén összességében két és fél millió darabra tehető az újonnan eladott mobilkészülékek száma Magyarországon, ennek ötöde már az operációs rendszerrel ellátott okos telefon. Az IDC piackutató által készített elemzés megállapítja, hogy a hazai mobilvásárlók 85-90 százaléka még mindig a szolgáltatóktól szerzi be a telefonját, részben az egyes típusokhoz ajánlott speciális díjcsomagok, részben az eszközök támogatott ára miatt. A fennmaradó 10-15 százalék tekinthető a kártyafüggetlen piacnak, amelynek egyik legdinamikusabban növekvő szegmensét képviselik az operátorok saját márkás telefonjai is, ezek részesedése ma már meghaladja a 7 százalékot. Az utóbbi időben azonban egyre nagyobb számban jelennek meg saját márkával az operátori készülékeket gyártó – zömében kínai – cégek. A ZTE mellett az elmúlt hónapokban dobta piacra első ilyen telefonjait a rivális Huawei is, amely egyébként a magyarországi Vodafone harmadik generációs hálózatát építette. Utóbbi cég azt is tervbe vette, hogy az európai piacra nálunk gyártatná egyes berendezéseit.

Ami a vezető mobiltelefon-márkákat illeti, a magyar piac tükörképe a világpiaci trendnek, nálunk is Nokiából, Samsungból és LG-ből fogy a legtöbb. A hazai piac koncentráltságának fokát mutatja, hogy a dobogós gyártók telefonjai adják a magyarországi értékesítés 82 százalékát, rajtuk kívül még a Sony Ericsson és az Apple fér bele az élen álló ötös fogatba.

A technológiai fejlettségi szintet tekintve az itteni piacon újonnan eladott készülékeknek még mindig a 15 százaléka sorolható a legalsó, második generációs (2G) kategóriába. Közel 51 százalék azoknak az aránya, amelyek „belépő” szinten (2,5G, EDGE) alkalmasak mobilinternetezésre, míg a széles sávú mobilnetet képviselő harmadik generáció (3G) adja a fennmaradó egyharmadot.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.