A világ első számú autógyártója szerint ugyanakkor közölte, hogy a Japánban található tizennyolc üzem csak fél kapacitással üzemel majd. A tervek szerint április 28 és május 9. között ismét leáll a gyártás a cég minden üzemében.
Shiori Hashimoto, a Toyota szóvivője jelezte: továbbra sem tudni, hogy a Toyota mikor tér vissza a teljes intenzitású gyártáshoz Japánban. A március 11-i katasztrófa tönkretette a vállalat alkatrészgyártó üzemeit Észak-Kelet-Japánban, és ez súlyos alkatrészhiányt idézett elő mind a Toyotánál, mind más autógyártóknál. Becslések szerint a mai napig 260 ezer gépkocsi gyártása hiúsult meg a cégnél.
Ugyanakkor a BusinessWeeknek nyilatkozó elemző szerint még így is elképzelhető, hogy a Toyota megvalósítja az éves kitermelési célját. Az Advanced Research Japan szakértője 1,2 milliárd dollárra teszi a vállalat kárát a március 31-vel végződött pénzügyi évben és a következő éves periódusban akár ennek a dupláját is elérheti a kárösszeg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.