Három vállalat, a Bonafarm Zrt., a Dalkia Energia Zrt. és a Grundfos Magyarország Gyártó Kft. nyerte el Az év Humán csapata címet. A győzteseknek járó elismerést nemrég vehették át a cégek képviselői. Az ötletgazda, fő szervező IVM-Bridge Tanácsadó Kft. az idén negyedszer hirdette meg a pályázatot.
Nagyvállalat kategóriában a Grundfos Magyarország Gyártó Kft., kis- és középvállalat kategóriában a Dalkia Energia Zrt. kapta meg az Az év Humán csapata címet. A múlt évben végzett HR-munkáért a szakmai zsűri különdíjra érdemesnek tartotta a Bonafarm Zrt.-t.
A pályázat kiírásán azon vezetői és humánszakmai csapatok vehettek részt, amelyek a 2010-es évben kiemelkedő tevékenységet folytattak a humán szemlélet elterjesztése terén. Az első, 2008-as pályázat kiírását az a régóta hangoztatott felismerés keltette életre, hogy az üzleti életben az egyik legfontosabb versenytényező a humántőke, amelyet azonban – sajnos – Magyarországon egyelőre kevés cég kezel a súlyának megfelelően.
„Az idén is olyan csapatokat kerestünk, amelyek felismerték a humántőke jelentőségét, üzleti eredménynövelő hatását, és ezt hitelesen bemutatják, üzleti eredményekkel alátámasztják, különösen a globális gazdasági válság sújtotta piaci környezetben” – emelte ki Rácz László, az IVM-Bridge Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: „Ebben az évben szélesítettük a lehetőségeket: már nemcsak nagyvállalatok pályázhatnak, hanem kkv-k is. Ugyanis a piaci hiedelmek alapján ott talán még mostohábban kezelik a humánorientációjú tevékenységeket. A pályázatokat szakértő zsűri értékelte, a pontozásnál az innováció és a válságkezelés külön elismerést keltett. Hogy melyik cég milyen projektért érdemelte ki az elismerést? Kezdjük a nagyvállalati győztes Grundfos Kft.-vel. A zsűri elismerő értékelésében többek között ilyen mondatok szerepeltek: „Kimutathatóan érzékenyen és tervezetten reagáltak a krízisből adódó kihívásokra. Példaértékűen, a stratégiákhoz kapcsolódóan és abból levezethetően kezdeményeztek akciókat, indítottak projekteket.” Nézzünk egy-két projektet konkrétan.
A válság hatásának csökkentésére olyan döntéseket hoztak – beruházások jelentős csökkentése, projektek felfüggesztése, költségcsökkentések –, amelyek elsősorban a munkaerő megtartására irányultak. A kapacitások optimalizálása érdekében ötlépéses akciótervet állítottak össze, az ehhez kapcsolódó terveket és bevezetést havi gyárgyűléseken kommunikálták a dolgozók felé: 1. létszámstop, 2. szabadságok kiadása, 3. állásidő-elrendelés, 4. munkaidő-csökkentés, s sajnos sor került az ötödikre is: csoportos létszámleépítés. A megmaradt kollégák megtartása és fejlesztése érdekében azonban új programokat indítottak. A képzési politikának megfelelően és a gazdasági válságra reagálva született meg például a Grundfosnál a Mars program a termelési, karbantartási és raktári csoportvezetők részére, amelynek eredménye, hogy a vezetők gyorsabban, hatékonyabban tudnak reagálni a változásokra. A cél, hogy legyenek tisztában a vezetői szereppel és a vele járó felelősséggel. Külön szupervíziós napokat tartottak a mindennapi problémák megértéséhez és eredményes feldolgozásához. A kis- és középvállalkozások kategória nyertese a Dalkia Energia, ahol számos kihívás nehezítette a menedzsment elmúlt egy-két évét. Akvizíciók nyomán a társaság létszáma Magyarországon 750 főre duzzadt, akik több szakterületen, többféle vállalati kultúrában, az ország egész területén dolgoztak. Az idő előrehaladásával világossá vált, hogy a társaság üzleti sikerességének fontos tényezője az, hogy átlátható és összhangban lévő folyamatok mentén működjön, az erősségeket és a legjobb gyakorlatokat helyezve a középpontba s terjesztve a társaságon belül. A Dalkia Energia Zrt. a vállalat életében bekövetkezett változásokat követően el kívánta kerülni az ilyenkor felmerülő veszélyeket és lehetséges konfliktusokat, ezért a HR-részleg a dolgozói kör jelentős részének bevonásával kidolgozott egy programot, amely az ÉRTED projekt elnevezést kapta (ÉRTékesítési és menEDzser Akadémia). „A projekt megálmodásakor célunk az volt, hogy az integrációhoz és a vállalat stratégiájának megvalósításához szükséges vezetői kompetenciákat és eszköztárat fejlesszük, valamint közelítsük egymáshoz a tagvállalatok eltérő vezetői kultúráját és értékrendjét” – mondta Semjén Andrea, a Dalkia Energia Zrt. HR-igazgatója. A projekt egy három hónapos audittal indult, melynek során feltérképezték mind a befogadó, mind a csatlakozó szervezetek dolgozóinak attitűdjét. Az audit igazolta a várakozásokat, miszerint a legfőbb korlátot a múlt értékeinek elvesztésétől és az ismeretlen újdonságtól való félelem okozta. A HR erre reagálva indította a projekt további részeit.
A különdíjas Bonafarm Zrt. azért kapta az elismerést, mert igen rövid időn belül, egy olyan ágazatban (élelmiszeripar), ahol nem „divat” a legújabb HR-rendszerek bevezetése, ért el eredményeket a HR-csapat. Tagjai megfelelő módszerekkel támogatják a vezetést és a szervezeteket, sőt, a HR-stratégia 2010 állomásai mellett a felső vezetői együttműködési fórum és a csapatépítő rendezvények belső pályázati rendszere, illetve az dolgozói értékrend felmérése egyaránt hatékony és innovatív módszer – szólt a zsűri értékelése. A nyertesek Aranyhíd díjat vehettek át, ezt Kadosa-Kiss József képzőművész készítette.
- Nagyvállalat kategóriában: Grundfos Magyarország Gyártó Kft.
- Kis- és középvállalat kategóriában: Dalkia Energia Zrt.
- Különdíjas: Bonafarm Zrt.
Forrás: IVM-Bridge Kft.
- Nagyvállalat kategóriában: Grundfos Magyarország Gyártó Kft.
- Kis- és középvállalat kategóriában: Dalkia Energia Zrt.
- Különdíjas: Bonafarm Zrt.
Forrás: IVM-Bridge Kft.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.