Felelősség. Egyre több vállalat hoz létre alapítványt, vagy stratégiai partnerré lép elő a nonprofit szervezet életében. Vagyis olyan programot támogat, amely során nem az alapítvány működéséhez szükséges „nagy kalapba” kerül be a pénz, hanem konkrét projekt valósul meg. Jó példa erre a Jövőbarát Alapítvány és a Wing Zrt. együttműködése. Az alapítvány 17 éve foglalkozik a lakótelepen élő, hátrányos helyzetű gyerekek megsegítésével. Az alapítvány fő támogatója a Wing Zrt., s március végén Noah Steinberg, a cég vezetője bejelentette, ösztöndíjat hoz létre, amelynek célja a tehetséges, hátrányos helyzetű lakótelepi gyerekek továbbtanulásának segítése.
Miközben sok vállalat támogat nonprofit szervezeteket, egyre nagyobb az igény, hogy lássa, mire is fordítják a pénzt. Így volt ez a Fornetti esetében is, amikor bejegyeztették a Fornetti a Szívbeteg Gyermekekért nyitott közhasznú alapítványt. Dr. Szabó József, a Fornetti Kft. ügyvezető igazgatója korábban elmondta, az alapítványt azért hozták létre, mert túl sok rossz tapasztalatuk volt. Számtalan alapítványnak nyújtottak támogatást, de a pénz többnyire a fenntartásra ment el. Ezzel szemben a cég által létrehozott alapítvány úgy működik, hogy a működési feltételeket a Fornetti biztosítja, a vásárlók adományait a vállalat a saját nyereségéből megduplázza. Akad olyan magyar cég, amely már legalább egy évtizednél is régebben hozta létre alapítványát. A Waberer's Holding Szociális Alapítvány például még 1999-ben kezdte meg működését, azzal a céllal, hogy a cégcsoporton belül a rászoruló munkatársakat segítse.
A vállalatok többsége a működéséhez kapcsolódó felelősségvállalási program támogatásához hoz létre alapítványt, például egy egészségügyi vállalkozás egészségügyi témát karol fel – mondta Sárdi Piroska szervezetpszichológus. Hozzátette: ezek többsége jó hírnevét is növeli a cégnek. Egyre több vállalat saját dolgozóit támogatja alapítvány létrehozásával, hogy életminőségüket, anyagi helyzetüket javítsa. Bármelyik cég fontolgathatja alapítvány létrehozását, az lényeges, hogy azt csak tartós, közérdekű célra lehet alapítani – emelte ki a szakértő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.