A világpolitika és a nemzetközi cégek egyáltalán nem figyelnek a fiatalokra. Ez a vélemény lett az egyik legmeghökkentőbb eredménye az InSites Consulting és az MTV Networks International átfogó marketingkutatásának, amely 16 országban több mint négyezer 14 és 30 év közötti fiatal – az Y generáció – megkérdezésével készült. A válaszolók szerint erre bizonyság, hogy a közvélekedéssel ellentétben, amely szerint a marketingkampányok elsősorban nekik szólnak, a cégek távolról sincsenek rájuk tekintettel anynyira, mint kellene. Holott – erre a felmérés eredményei alapján megjelent tanulmány készítői is rávilágítanak – az Y generációval új vásárlóerő született. Például ez a valaha élt legnagyobb vásárlóerővel rendelkező fiatalság, ráadásul szüleik, nagyszüleik és rokonaik fontosnak tartják a véleményüket, ezért egyúttal rendkívül nagy a piaci befolyásuk. Az ok: a digitális korban született gyerekek jobban ismerik a technológiai piacot, az új trendeket, mint idősebb hozzátartozóik. Ugyanakkor ma a márkahűséget a fiatalok körében nem olyan egyszerű kialakítani, mint korábban. A tanulmány alapján készült angol nyelvű könyv és a benne ismertetett CRUSH modell éppen abban segít, hogy miként lehet megszerettetni egy márkát az Y generációval. n
Joeri Van den Bergh and Mattias Behrer: How Cool Brands Stay Hot – Kogan Page, 2011, 249 oldal
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.