Tavalyhoz képest jóval több magyar háztartás tervezi azt, hogy főszezonban utazik – derül ki a Magyar Turizmus Zrt. tegnap nyilvánosságra hozott felméréséből. „Az utazást tervező háztartások aránya a 2010-es 46-ról 54 százalékra nőtt, s ezek több mint háromnegyede tervez belföldi utazást is” – ismertette a részleteket Horváth Gergely, a nemzeti turisztikai marketingszervezet vezérigazgatója.
Továbbra is a Balaton a belföldi utazások messze legnépszerűbb úti célja, a hazai utak 45 százaléka ide irányul. A családok átlagosan 180 ezer forintot terveznek elkölteni a főszezonban, ez közel 43 százalékkal több, mint 2010-ben volt. A belföldi utazásokra szánt összeg pedig 28 százalékkal, 104 ezer forintra nőtt. A magyarok az idén várhatóan 146,9 milliárd forintot költenek belföldi nyári utazásra.
Horváth Gergely hangsúlyozta, hogy fő céljuk és stratégiájuk a belföldi utazások részesedésének a növelése. Hozzátette: míg a magyar lakosság belföldön mintegy 237 milliárd forintot költ utazásra egy év alatt, külföldön csaknem a dupláját, 438 milliárdot. A belföldi üdülés népszerűsítésére Itthon a legjobb néven országos mozgalmat indítottak a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel együttműködve. N. M.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.