BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Üzleteket lát a Bombardier

Magyarországnak mielőbb el kell döntenie, mire kívánja felhasználni azt a közlekedésfejlesztésre szánt, mintegy másfél milliárd eurónyi uniós forrást, amely a folyó, 2012–15 finanszírozási időszakban még rendelkezésére áll.

A kohéziós alap terhére összesen 1,8 milliárdból gazdálkodhatott, ebből eddig 300 milliót költött el. Ha kifut az időből, elvész ez a lehetőség. E költési kényszer mögött valós fejlesztési szükségletek is állnak, amelyek szállítási, együttműködési lehetőségek sorával csábítják a vasútijármű-gyártókat.

Tegnap a kanadai Bombardier Transportation két alelnöke tárgyalt Magyarországon a MÁV, a BKK és a BKV vezetőivel. Cégük – amely a 11 vasúti közlekedési üzletágból kilencben világviszonylatban is a legnagyobb – bízik például a MÁV Trakció által megrendelt 25 TRAXX mozdony utáni további 25 mozdony opciójának a lehívásában, és készül az állami vasúttársaság vidéki elővárosi motorvonattenderére is. Utóbbiról nemrég a MÁV egyik vezetője már azt mondta lapunknak, hogy nem kizárt az idei kiírás.

„Két-három hónapon belül fejleményeket várunk” – válaszolt lapunknak a Bombardier értékesítési és üzletfejlesztési alelnöke a tegnapi háttérbeszélgetésen. Chris Antonopoulos nem tart attól, hogy cége egyik riválisa, a motorvonattenderre szintén készülő, svájci Stadler komplett motorvonatgyártó üzem felépítésével jobb pozíciókat szerez a majdani versengésben.

„A Dunakeszin működő egységünk is képes számos vasúti megbízás elvégzésére, gyárt kocsiszekrényt is, Mátranovákról pedig tudjuk szállítani a forgóvázkereteket” – mondta lapunknak az üzletember. A mátranováki egység korábban meglebegtetett bővítéséről azonban még sincs döntés, az a cég exportpiacainak alakulásán múlik. Várni kényszerül a Dunakeszin működő járműjavító is arra, hogy a MÁV lehívja a korábbról megmaradt, 50 IC 3-as kocsi felújítására vonatkozó opcióját.

A Bombardier vezetői tárgyaltak a MÁV-nak néhány éve leszállított tíz Talent motorvonatról is. A vonatok fékeit az eredetileg vállaltnál gyakrabban kell cserélni, az ügyben várhatóan választott bíróság dönt.
A Bombardier-nak a két fenti üzeme van Magyarországon, a dunakeszi cégben 65 százaléka van, a mátranovákiban 100.

Mire vár a cég?

(Magyarországon)

l Elővárosi motorvonattender

l Villamosmegrendelés

l HÉV-felújítás

l TRAXX-opciólehívás

l IC-felújítási opció lehívása

l A Talent-ügy lezárulása

Forrás: VG

l Elővárosi motorvonattender

l Villamosmegrendelés

l HÉV-felújítás

l TRAXX-opciólehívás

l IC-felújítási opció lehívása

l A Talent-ügy lezárulása

Forrás: VG -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.