A kohéziós alap terhére összesen 1,8 milliárdból gazdálkodhatott, ebből eddig 300 milliót költött el. Ha kifut az időből, elvész ez a lehetőség. E költési kényszer mögött valós fejlesztési szükségletek is állnak, amelyek szállítási, együttműködési lehetőségek sorával csábítják a vasútijármű-gyártókat.
Tegnap a kanadai Bombardier Transportation két alelnöke tárgyalt Magyarországon a MÁV, a BKK és a BKV vezetőivel. Cégük – amely a 11 vasúti közlekedési üzletágból kilencben világviszonylatban is a legnagyobb – bízik például a MÁV Trakció által megrendelt 25 TRAXX mozdony utáni további 25 mozdony opciójának a lehívásában, és készül az állami vasúttársaság vidéki elővárosi motorvonattenderére is. Utóbbiról nemrég a MÁV egyik vezetője már azt mondta lapunknak, hogy nem kizárt az idei kiírás.
„Két-három hónapon belül fejleményeket várunk” – válaszolt lapunknak a Bombardier értékesítési és üzletfejlesztési alelnöke a tegnapi háttérbeszélgetésen. Chris Antonopoulos nem tart attól, hogy cége egyik riválisa, a motorvonattenderre szintén készülő, svájci Stadler komplett motorvonatgyártó üzem felépítésével jobb pozíciókat szerez a majdani versengésben.
„A Dunakeszin működő egységünk is képes számos vasúti megbízás elvégzésére, gyárt kocsiszekrényt is, Mátranovákról pedig tudjuk szállítani a forgóvázkereteket” – mondta lapunknak az üzletember. A mátranováki egység korábban meglebegtetett bővítéséről azonban még sincs döntés, az a cég exportpiacainak alakulásán múlik. Várni kényszerül a Dunakeszin működő járműjavító is arra, hogy a MÁV lehívja a korábbról megmaradt, 50 IC 3-as kocsi felújítására vonatkozó opcióját.
A Bombardier vezetői tárgyaltak a MÁV-nak néhány éve leszállított tíz Talent motorvonatról is. A vonatok fékeit az eredetileg vállaltnál gyakrabban kell cserélni, az ügyben várhatóan választott bíróság dönt.
A Bombardier-nak a két fenti üzeme van Magyarországon, a dunakeszi cégben 65 százaléka van, a mátranovákiban 100.
l Elővárosi motorvonattender
l Villamosmegrendelés
l HÉV-felújítás
l TRAXX-opciólehívás
l IC-felújítási opció lehívása
l A Talent-ügy lezárulása
Forrás: VG
l Elővárosi motorvonattender
l Villamosmegrendelés
l HÉV-felújítás
l TRAXX-opciólehívás
l IC-felújítási opció lehívása
l A Talent-ügy lezárulása
Forrás: VG -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.