A munkaerő megtalálása és megtartása érdekében tovább erősödik a munkáltatói márkaépítés szerepe a vállalati szektorban: a megkérdezett cégek 47 százaléka a gazdasági kihívások ellenére is növeli az employer brandingre fordított büdzséjét 2025-ben – derül ki a Brandfizz Employer Branding Compass Országos Munkáltatói Márka felméréséből. A felmérés szerint az erre a célra kevesebbet tervezők aránya mindössze 7 százalék, és elenyésző azoké (2 százalék) akik nem költenek ilyen célra.
A felmérés szerint többen terveznek létszámbővítést (56 százalék), mint 2024-ben (53 százalék), de vannak szektorok, ahol inkább a kulcsemberek megtartása van napirenden.
Rövidültek az átlagos munkavállalói életciklusok, hosszú távú trend a fluktuáció folyamatos növekedése, amivel számolni kell
– mutatott rá a felmérés.
Kiemelték, hogy amíg tavaly a fluktuáció visszaszorítása szerepelt a munkáltatói márkaépítés eredményességi mutatójának második helyén, addig idén a jelentkezők számának növelése után az ismertség került a lista második helyére. Az employer branding a legtöbb vállalatnál továbbra is a HR felelősségi köréhez tartozik, és jelentősen megnőtt azoknak a cégeknek a száma is, ahol a munkáltatói márkaépítésért külön, önálló szakterület, vagy szakember felel érte.
A vállalatok 42 százaléka külsős, az employer branding területére specializált ügynökséget is bevon a munkafolyamatokba.
Horváth Ádám a Brandfizz ügynökség egyik alapítója, aki egyben az Európai Employer Branding Szövetség alelnöke is, az MTI-nek elmondta, az employer branding nem más, mint az a törekvés a cégek részéről, hogy termékeik, szolgáltatásaik mellett mint munkáltató is ismertté váljanak. A munkáltatói márkaépítés eszköztára nagyon sok lehetőséget rejt magában, amellyel a cégek növelni tudják eredményességüket, vagy jelentős költségeket tudnak megtakarítani, ami a jelen gazdasági helyzetben igen sok céget érdekel.
Horváth Ádám szerint költségcsökkentéssel járhat a cégek számára például,
ha az egy-egy nyitott pozíció betöltéséhez szükséges időt az emloyer branding révén meg tudják felezni,
vagy ha a cégek saját csatornáikon, fejvadász beiktatása nélkül tudnak minél több üres álláshelyet betölteni. Ezek és más hasonló, a toborzással összefüggő tényezők együttesen jelzik a munkáltatói márkaépítésre fordított kiadások megtérülését.
A 443 cégvezető, HR- és marketingvezető, illetve munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó szakértő részvételével végzett országos felmérésben a megkérdezett cégek 14 iparágat, 23 692 milliárd forint árbevételt és 257 408 foglalkoztatotti létszámot fednek le.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.