BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Márkaépítés: a hazai cégek fele tervez jövőre többet költeni saját brandjére

Az employer branding vagy munkáltatói márkaépítés hosszabb távon már egyenesen kiadáscsökkentést is elérhet a cégeknél a szakértők szerint. Egy friss mérés rámutat: ezzel egyre több magyar cég is tisztában van, mintegy 50 százalékuk jövőre többet költ márkaépítési célokra, mint idén.

A munkaerő megtalálása és megtartása érdekében tovább erősödik a munkáltatói márkaépítés szerepe a vállalati szektorban: a megkérdezett cégek 47 százaléka a gazdasági kihívások ellenére is növeli az employer brandingre fordított büdzséjét 2025-ben – derül ki a Brandfizz Employer Branding Compass Országos Munkáltatói Márka felméréséből. A felmérés szerint az erre a célra kevesebbet tervezők aránya mindössze 7 százalék, és elenyésző azoké (2 százalék) akik nem költenek ilyen célra.

Friendship,At,Workplace.,Diverse,Millennial,People,Having,Good,Talk,At, márkaépítés, brand,
Egyre fontosabb a cégeknek a márkaépítés / Fotó: Shutterstock

A felmérés szerint többen terveznek létszámbővítést (56 százalék), mint 2024-ben (53 százalék), de vannak szektorok, ahol inkább a kulcsemberek megtartása van napirenden.

Rövidültek az átlagos munkavállalói életciklusok, hosszú távú trend a fluktuáció folyamatos növekedése, amivel számolni kell

– mutatott rá a felmérés.

Kiemelték, hogy amíg tavaly a fluktuáció visszaszorítása szerepelt a munkáltatói márkaépítés eredményességi mutatójának második helyén, addig idén a jelentkezők számának növelése után az ismertség került a lista második helyére. Az employer branding a legtöbb vállalatnál továbbra is a HR felelősségi köréhez tartozik, és jelentősen megnőtt azoknak a cégeknek a száma is, ahol a munkáltatói márkaépítésért külön, önálló szakterület, vagy szakember felel érte.

A vállalatok 42 százaléka külsős, az employer branding területére specializált ügynökséget is bevon a munkafolyamatokba.

Horváth Ádám a Brandfizz ügynökség egyik alapítója, aki egyben az Európai Employer Branding Szövetség alelnöke is, az MTI-nek elmondta, az employer branding nem más, mint az a törekvés a cégek részéről, hogy termékeik, szolgáltatásaik mellett mint munkáltató is ismertté váljanak. A munkáltatói márkaépítés eszköztára nagyon sok lehetőséget rejt magában, amellyel a cégek növelni tudják eredményességüket, vagy jelentős költségeket tudnak megtakarítani, ami a jelen gazdasági helyzetben igen sok céget érdekel.

Horváth Ádám szerint költségcsökkentéssel járhat a cégek számára például, 

ha az egy-egy nyitott pozíció betöltéséhez szükséges időt az emloyer branding révén meg tudják felezni, 

vagy ha a cégek saját csatornáikon, fejvadász beiktatása nélkül tudnak minél több üres álláshelyet betölteni. Ezek és más hasonló, a toborzással összefüggő tényezők együttesen jelzik a munkáltatói márkaépítésre fordított kiadások megtérülését.

A 443 cégvezető, HR- és marketingvezető, illetve munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó szakértő részvételével végzett országos felmérésben a megkérdezett cégek 14 iparágat, 23 692 milliárd forint árbevételt és 257 408 foglalkoztatotti létszámot fednek le.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.