BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre több vezető válik blogbaráttá

A közösségi oldalak térhódítása új távlatokat nyit a vállalati kommunikáció területén is. Az új médium kínálta eszközökben rejlő imázsépítő lehetőségeket a cégek vezető beosztású menedzserei is kiaknázhatják.


„Célcsoportoktól függetlenül a kiegyensúlyozott vállalati kommunikációnak ma már elengedhetetlen része az online eszközök alkalmazása” – hangsúlyozta Kovács János, a One on One Kommunikáció vezetője. „Egy magas presztízsű vállalat esetében a vezető igenis jelenjen meg a sajtóban szakértőként, »véleményvezérként«, sőt, kifejezetten sokat lendít a cég ismertségén ha blogot ír egy az üzleti szféra képviselői által szívesen látogatott online felületen” – mutatott rá. Az ügynökség ügyfelei közé tartozó Terrapark tulajdonosa és cégvezetője, Jürgen Blum is rendszeresen blogol az egyik vezető hazai üzleti portálon. Ezt igen hasznosnak tartja Szilágyi Éva, a cég értékesítési vezetője, mint mondja, segít abban, hogy a keresők találati oldalán előkelőbb helyre kerüljön a márkanév.

Mára már egész rutinosan használja a közösségi média kínálta lehetőségeket Szabó Eszter, a GE kelet-közép-európai regionális kommunikációs és PR- igazgatója. Két éve kezdte a LinkedInen két csoport létrehozásával a GE Foundation-programokban részt vevő diákok számára. „Rajtam keresztül betekintést nyerhetnek egy nemzetközi cég életébe, és ebből profitálhatnak” – mondta Szabó Eszter.

Emellett a Twitterrel is barátkozik a GE igazgatója, de mint mondja, online kommunikáció szempontjából a legizgalmasabb feladat a geforcee.geblogs.com menedzselése. Sikerült a blogírásnak sok vezetőt megnyerni a cég üzletágaiból, s igyekeznek mindannak helyet adni, ami segítheti a GE és a régió fejlődését.

A blog indulását követő harmadik hónapra már közel 3000 regisztrált látogatóval büszkélkedhetnek, és ez a szám reményeik szerint exponenciálisan növekszik a közeljövőben, akárcsak a kommentek, megosztások száma. A kezdeményezést az amerikai kollégák is ismerik – tette hozzá Szabó Eszter.

Egy különleges kezdeményezés és az igény, hogy annak történéseit megosszák a világgal, hozta létre az Expedíció a jövő építészetéért Facebook-oldalt. Márta Irén, a Holcim Hungária kommunikációs igazgatója 2010 nyarán egy a svájci Alpokban 3000 méteres magasságban található önfenntartó menedékházhoz tett út során kezdte el megosztani élményeit e felületen. Az expedícióval a klímaváltozás kapcsán a fenntartható építészet fontosságára és a cég e témájú világversenyére szerették volna felhívni a figyelmet. „Maga a téma szinte kiáltott egy ilyen felület létrehozásáért, mert egyre több embert foglalkoztat, emellett az expedícióban részt vevő csapat összetétele sem volt mindennapi” – vázolta az előzményeket Márta Irén. Bár az oldal indításakor voltak óvatos és szkeptikus vélemények is, de ahogy „életre kelt” ezek elmaradtak, inkább biztatást, elismerést kapott – emlékezett viszsza a Holcim kommunikációs igazgatója. Emellett jót tett a cégen belül a magyar leányvállalat megítélésének is, hiszen kiemelték a programot, példaként kezelik a mai napig – mondta el Márta Irén.

A blogolás kiváló lehetőséget kínál a vezetők ismertségének a növelésére, a blogger vezetőhöz ezáltal egy innovatív iparági véleményvezér-imázs is párosul – mutatott rá Benyó Zsuzsanna, a Grayling operatív vezérigazgató-helyettese. A blog interaktív jellegéből adódóan a vállalatvezető blogger és a cég is közelebb kerülhet a bejegyzések követőihez.

A digitális PR kapcsán is oda kell figyelni azonban arra, hogy mindig a célcsoport és a célkitűzések szempontjából legmegfelelőbb csatornát és eszközöket használjuk, tehát cégek közötti kommunikáció esetén sokkal nagyobb relevanciája van egy vállalati blog és egy iparági LinkedIn-csoport indításának – mondta el Benyó Zsuzsanna. Ugyanakkor ha fiatal tehetségek megszólítása a cél, illetve a cég a potenciális munkavállalók körében szeretne népszerű lenni, kiváló platform a Facebook, a Twitter és egyéb, nem kifejezetten az üzleti felhasználókat célzó online csatornák. A lényeg, hogy mára a kimondott szónak a digitális kommunikáció világában még nagyobb létjogosultsága van, maguk a fogyasztók, üzleti partnerek, politikusok is „hírvivők”, vagyis a klasszikus médiakapcsolatok mellett a digitális PR-nak meghatározó szerepet kell kapnia a kommunikációban – állítja a Grayling vezérigazgató-helyettese.

Hozzáteszi, ha egy vezető szakmai blogot indít, fontos, hogy objektív maradjon, és csak olyan területeket érintsen, ahol otthonosan mozog. Törekedjen a maximális hitelességre, és a választott témákról írt bejegyzések legyenek közérthetők minden célcsoportja számára.

Ki milyen cégvezető?

Fantasztikus vállalkozó címmel interaktív képregényjátékkal jelent meg a Magyar Telekom az egyik közösségi oldalon. A teszt során bárki megtudhatja magáról, hogy a legnehezebb helyzetekben is jó cégvezető tud-e maradni. Az alkalmazást kipróbálók átélhetik egy kis- és középvállalati vezető kihívásokkal teli napját, miközben informatikai problémákat kell megoldaniuk.

A végeredmény nemcsak azt árulja el, milyen cégvezető lenne a tesztet kitöltő, hanem el is magyarázza, hogy a megfelelő IT-megoldással mennyivel egyszerűbben végezte volna el a feladatot, illetve mennyi időt, stresszt és kiadást spórolt volna meg. Az alkalmazást már több ezren kipróbálták.

A végeredmény nemcsak azt árulja el, milyen cégvezető lenne a tesztet kitöltő, hanem el is magyarázza, hogy a megfelelő IT-megoldással mennyivel egyszerűbben végezte volna el a feladatot, illetve mennyi időt, stresszt és kiadást spórolt volna meg. Az alkalmazást már több ezren kipróbálták.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.