Komoly fejlesztéseket tervez a következő években a hazai piacon főként a Honfoglaló nevű játékról ismert THX Games Zrt. A társaság befektetőt is talált terveihez: az érintettek kedden jelentették be, hogy az Euroventures Kockázati Tőkealap Kezelő Zrt. egy társbefektetővel közösen 400 millió forintot fektet a cégbe. A társaság első nagy nemzetközi hírnevet hozó dobása a Facebookon bevezetés alatt álló Triviador stratégiai kvízjáték lehet, Bihari Attila, a THX Games igazgatóságának elnöke azonban a Világgazdaság kérdésére elmondta: a következő 3 évben további 5-10 játékkal jelenhetnek meg a piacon.
A cég üzleti modellje az úgynevezett mikrotranzakciókra épül, ezek lényege, hogy játékaik ugyan ingyenesek, de a játékosoknak kínálnak egyéb fizetős termékeket, szolgáltatásokat, amiből jelentős forgalma származhat a társaságnak. A modell sikerének a kulcs minden bizonnyal a hozzáférhetőség, és a játékosok számának dinamikus növekedése, amit a vállalatvezetés reményei szerint a Facebook biztosítani tud a cég számára. A Triviador terjedése mindenesetre egyelőre optimizmusra ad okot: alig több mint egy hónappal az indulást követően ma már 150-nél is több országból havi 200 ezer felhasználó látogatja az oldalt a partner közösségi site-on. A cégnél úgy számolnak, hogy a növekedés ezt követően is exponenciális lehet, s 3 éven belül napi 0,5-egymillió játékost szeretnének. Bihari Attila jelezte: ezzel párhuzamosan a vállalat árbevétele is dinamikusan nőhet, s a harmadik üzleti évben már több milliárd forintra rúghat. Az igazgatóság elnöke hozzátette: a gyors növekedés érdekében komoly marketingtevékenységet is terveznek: a most kapott 400 millió forint nagyobb részét kommunikációra, kisebb részét fejlesztésre fordítják.
Az üzleti modellt a befektetők is működőképesnek tartják. Tóth Zoltán az Euroventures igazgatósági tagja a Világgazdaságnak elmondta: azért esett választásuk a THX Games-re, mert a játékfejlesztő cégben komoly növekedési lehetőséget látnak, ráadásul a vállalat a növekedés kezdeti fázisában van, s a menedzsment is komoly iparági tapasztalatokkal rendelkezik. Tóth Zoltán hozzátette: jellemzően 3-5 évre fektetnek be vállalatokba, s most is ilyen időtávra terveznek. Ezt követően több kiszállási lehetőség is kínálkozik, a vállalat részesedését megvásárolhatja például egy szakmai befektető, de a tulajdonolt cég tőzsdei bevezetése sem elképzelhetetlen.
Társbefektetőkkel dolgoznak
A befektetésre a Jeremie program keretében kerül sor, amelynek úgynevezett co-investment alapját kezeli az Euroventures. Az alap célja, hogy magánbefektetők mellett fellépve, magyar közép- és kisvállalkozások tőkefinanszírozását elősegítse, támogatva a kellő tőkével nem rendelkező társbefektetőket, jelen esetben Andó Sándort. Arról, hogy a mostani befektetésből mekkora részt vállalt az Euroventures, és mekkorát a társbefektető nem nyilatkoztak a felek, ugyanakkor a vállalat mindig nagyobb összeggel száll be egy-egy cégbe, mint partnere, s a befektetendő összeg akár 70 százalékát is biztosíthatja. Az Euroventures egyszerre több hasonló co-investment projekttel is foglalkozik, értesüléseink szerint az előző hetekben 3-4 hasonló tranzakciót zártak le.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.