Az új iPad az elődjéhez képest – amelyet egyébként szinte napra pontosan egy esztendővel korábban leplezett le az Apple legendás alapítója, a tavaly októberben elhunyt Steve Jobs – számos újdonságot hozott, amelyek közül a bemutatón az előadók a kiemelkedő felbontást biztosító Retina kijelzőt és az LTE-alapú mobilhálózatokra való csatlakozás lehetőségét hangsúlyozták. A társaság egyébként tíz kiemelt piacon – így többek között az Egyesült Államokban, Japánban és Németországban is – március 16-án kezdi meg a készülék értékesítését, további 25 országban – így hazánkban és az Európai Unió zömében is – pedig egy héttel később kerül a boltokba az új iPad.
Szakértők arra számítanak, hogy az Apple harmadik generációs tabletje újabb lökést adhat a táblagéppiacon amúgy is igen erős pozíciókkal rendelkező társaságnak. A cég globális piaci részesedése ugyan még 2011 utolsó negyedévében is 60 százalék felett volt, az elmúlt hónapokban azonban számottevően csökkent, ágazati elemzők ugyanakkor most azzal számolnak, hogy az új iPadnek köszönhetően rövid távon akár ismét nőhet az Apple dominanciája. A cég a márka 2010-es bevezetése óta összesen 55 millió készüléket értékesített, 2012-ben azonban könnyen megduplázhatja összesített eladását.
A cég mellett a szakértők is optimisták: a vállalat vezetése úgy fogalmazott, hogy az idei esztendőre elérhetőnek tűnik a 60 milliós értékesítés, az elemzők között azonban olyan is akad, aki 62 millió feletti prognózist adott. Ennek fényében nem csoda, hogy sokan attól tartanak, hogy a legutóbbi termékbevezetésekhez hasonlóan az Apple ezúttal sem lesz képes maradéktalanul kielégíteni az iPad iránti keresletet, s az első hónapokban ismét hiány alakulhat ki a készülékből.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.