A MÁV 2011 tavaszán azért fordult a bírósághoz, mert az ajkai timföldgyár vörösiszap-tározójának gátszakadása miatt súlyosan megrongálódott a vasúti pálya, egy hónapig szünetelt a vonatközlekedés, és a helyreállítás jelentős kiadást jelentett; ezért a vasúttársaság 282 millió forint kártérítést kér a Mal Zrt.-től.
A beadott szakértői anyagok ismertetésével, tanú és szakértők meghallgatásával folytatódott szerdán a kártérítési per.
A tárgyaláson Vígh Péter, a MÁV Zrt. jogi képviselője hangsúlyozta: fokozott veszéllyel járó tevékenység körében nem elegendő elháríthatatlan külső okra hivatkozni, hanem a működésért is felelősség terheli a tulajdonost. Szerinte a káruk a Mal működése miatt alakult ki, többek között amiatt, hogy a Mal monitoring-rendszere nem volt megfelelő.
Kovács Szabolcs, a Mal Zrt. ügyvédje szerint voltak helyi ellenőrzések, és a működés során mindent előírás szerint végeztek. Megkérdőjelezte azt, hogy a felperes MÁV jogosult-e kártérítésre, mert szerinte nem volt a tulajdonában a megrongálódott sín és vezeték.
Vígh Péter válaszul közölte: a MÁV vagyonkezelői jogot kapott az országos vasúti törzshálózatra a magyar államtól, és teljes körű infrastruktúra-fenntartási kötelezettsége van.
A tárgyaláson az igazságügyi és műszaki szakértők, valamint a tanúként meghallgatott, az alperes által készíttetett szakértői anyagot előterjesztő társaság vezetője nem értettek egyet abban, hogy mi vezetett a gátszakadáshoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.