A Baidu által nyilvánosságra hozott adatok szerint a vállalat profitja július-szeptemberben éves összehasonlításban 60 százalékkal 3,01 milliárd jüanre (106 milliárd forint) nőtt, miközben összbevétele elérte a 6,3 milliárd jüant (222 milliárd forint), ami 2011-hez képest csaknem 50 százalékos emelkedés.
Kiemelkedő mértékben, 50 százalék felett nőttek az internetes marketingből és a reklámpiacból származó bevételek, a gazdaság lassulása és az internetes reklámköltések visszaesése ellenére - derül ki az adatokból.
A Baidu keresőóriás jelenleg a kínai piac több mint 78 százalékát mondhatja magáénak, jelentős mértékben megelőzve a 2010-ben a szárazföldi Kínából kivonuló, ezüstérmes Google-t, csupán 15 százalékos részesedést jegyez.
Az internetezők számának növekedése mellett Kínában egyre nő az okostelefont használók aránya is, a legutóbbi adatok szerint a lakosság mintegy harmada már online adatforgalomra is alkalmas készülékkel rendelkezik. A Baidu adatai szintén ezt a trendet tükrözik, Robin Li, a vállalat vezérigazgatója úgy fogalmazott: a telefonos keresések három számjegyű növekedést mutatnak, ami cége jövőbeli stratégiáját is nagymértékben meghatározza.
A vállalat a negyedév során 614 millió jüant (21 milliárd forint) fordított kutatás-fejlesztésre, a tavalyi érték csaknem kétszeresét, a távlati tervek közt vállalatfelvásárlások és technológiatranszfer is szerepelnek. A cég emellett a mobilfizetési módok szélesítésén dolgozik, és igyekszik a használókkal minél jobban megismertetni a mobilhasználat lehetőségeit.
A Baidura ugyanakkor a jövőben megnövekedett verseny is vár, a korábban vírusirtóiról elhíresült Qihoo 360 fejlesztésével ugyanis új szereplő lépett a kínai keresőpiacra, amely augusztus óta 7 százalékos piaci szeletet tudott kihasítani magának. Ennek is köszönhetően a Baidu az év hátralévő hónapjaira lassabb növekedést valószínűsít, és mintegy 6,2-6,3 milliárd jüanes bevétellel számol.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.