A Nihon Keidzai Simbun japán üzleti lap tudósítása szerint a márka amerikai forgalmazója nem sokkal a bejelentést követően csődvédelmet kért egy kaliforniai körzeti bíróságon.
A Suzuki a jen tartósan erős árfolyamát okolta a kivonulásért. Az elmúlt években veszteséges volt a márka Amerikában. A cég összesen 12,8 milliárd jenes veszteséget szenvedett el amerikai forgalmazójának csődjével.
A General Motors-szal kötött együttműködésének felbontása és kanadai gyárának 2009-es bezárása óta a Suzuki Japánból exportált gépkocsikat az Egyesült Államokba, tavaly azonban mindössze 26 619 ezer autót értékesített az amerikai piacon. A cég 2007-ben zárta legjobb évét az Egyesült Államokban, akkor 102 ezer autót adott el.
A Suzuki közlése szerint a motorkerékpár-üzletágat nem érinti a döntés, Hawaii-n pedig a gépkocsi-kereskedést sem függeszti fel.
A kisautókra összpontosító autógyártó az amerikai kivonulás ellenére az erősödő délkelet-ázsiai piacokon és Indiában évről-évre jelentősen növelni tudja eladásait.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.