A társaság pénteki közlése szerint világszerte 132 ezer BMW-t adtak el, 15 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A csoporthoz tartozó Minivel együtt 13 százalékkal 157 ezerre nőtt a forgalom.
A német autógyár a héten kedden közölte, hogy a harmadik negyedévben az árbevétel 14 százalékkal 18,8 milliárd euróra, a nettó nyereség pedig 16 százalékkal 1,29 milliárd euróra nőtt a múlt év hasonló időszakához képest. Ezzel meghaladta az elemzői várakozásokat. A vállalat 435 ezer gépkocsit értékesített, 9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
A BMW annak köszönheti az autóiparban kiugróan jónak számító eredményeit, hogy kevésbé árérzékeny luxuskocsikat gyárt, és erőteljesen jelen van a kínai és az amerikai piacon, ahol erős a kereslet az ilyen márkák iránt. Európában már öt éve csökken az új gépkocsik eladása, de a globális gazdasági lanyhulás miatt lassul a kereslet Kínában is.
A BMW fej-fej melletti versenyben áll az Audival a luxusmárkák világpiacán. Az év első kilenc hónapjában a BMW eladásai 8,6 százalékkal 1 millió 110 ezerre emelkedtek, míg az Audi 1,097 millió gépkocsit értékesített, 12,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.