Az elmúlt évben már nem volt veszteséges az elektromos forróvíztárolókat gyártó Hajdúsági Ipari Zrt., noha a magyar piac mélyrepülése miatt közel két százalékkal csökkent az árbevétel. A hazai eladások visszaesését azonban ellensúlyozta az export 7 százalékos emelkedése.
A vállalat – hogy tovább növelje elektromos forróvíztároló kivitelét – helyi fejvadászcégek segítségével egy-egy kereskedelmi képviselőt alkalmazott Németországban és Franciaországban – tájékoztatott Novotni István vezérigazgató, hozzáfűzve: miután a jelenlegi kereskedelmi partnerektől nem várható komoly megrendelés-növekedés, ezért az új kereskedelmi képviselőktől valamint az új termékektől várja az idei évben is az export növekedését.
A tavalyi 7 százalékos exportnövekedésen belül több mint 10 százalékkal bővült a korszerűbb termékek – puffertartályok, indirekt tárolók, hőszivattyús forróvíztárolók és hőszivattyúk – forgalma. Az innovatívabb termék magasabb árrése és a költségtakarékosság révén érhette el a négyszáz fős téglási vállalat, hogy az elmúlt évet már nyereséggel zárta.
Óriási érdeklődés kíséri az elmúlt évben piacra lépett saját fejlesztésű hőszivattyús bojlert – tavaly mintegy 150 millió forintot fordított a cég elektromos forróvíztárolók és hőszivattyúk fejlesztésére –, hiszen egyre keresettebbek a hőszivattyús és napkollektoros bojler rendszerek.
A Hajdu márkanévvel a minőségi versenyben veszünk részt, az Aquastic termékcsaládunkat pedig az árversenyben indítjuk. Emellett különféle nagy márkák nevei alatt is kaphatók a berendezéseink Nyugat-Európában" – mondta Novotni István. Franciaországban és Belgiumban évente átlagosan 20-23 ezer Hajdu-bojler talál gazdára, Németországban pedig több mint 30 ezer, miközben Magyarországon nem éri el a 100 ezer darabot a teljes bojlerpiac.
A 2001 óta működő németországi márkaszerviz-hálózat tapasztalatai alapján tavaly Franciaországban is szervizhálózatot szervezett a Hajdúsági Ipari Zrt. A helyi szervizekkel kötött szerződések révén több mint száz ponton végezhetik a Hajdu-bojlerek szakszerű javítását. Amint Novotni István elmondta, a cég termékeinek meghibásodási rátája igen alacsony, de egy márkaszerviz-hálózat léte erősíti a Hajdu imidzsét a piacon, másrészt a külföldön meghibásodott termékekre gazdaságosabb a kinti szervizekkel együttműködve létrehozni hálózatot.
Kivitel Afrikába is
A cég különféle márkaneveken 23 országba szállítja termékeit. A már hagyományosnak számító Nyugat-Európa mellett, egyre nagyobb részarányt képviselnek a román, lengyel, szlovén megrendelések, ugyanakkor komoly mennyiségű HAJDU termék jut el a Közel-Keletre, Afrikába és Thaiföldre is. Novotni István tájékozatott arról is, hogy Kelet felé is megindult a növekedés: Üzbegisztánban és Belorussziában is megjelentek a termékeik és Oroszországban Moszkván és környékén kívül más a régiókban, – így Szentpéterváron és Krasznojarszkban is értékesítenek. Igaz, a négy éve létrehozott moszkvai képviselet, a háromfős Hajdu Vosztok nem hozta az elvárt teljesítményt, így most keres munkatársakat a képviselet nemrégiben kinevezett új vezetője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.