A pekingi metró vezeti a Totalrail által összeállított utasforgalmi listát.
A közlekedési társaság járművein 2013 márciusában naponta 10,27 millióan utaztak, abban a hónapban a nagyváros 15 elővárosi metróvonalából 9-en új forgalmi rekord született. A két legfiatalabb vonalat 2012. december 30-án helyezték üzembe. A pályák együttes hossza 442 kilométer, az utasok száma évente 30 százalékkal nő.
A lista második helyzettje a tókiói metró napi 8,6 millió utassal, de ez a szám úgy jött ki, hogy a hálózaton belüli átszállásokat is figyelembe vették. A nagy forgalombővülés miatt a részvénypiacok figyelmét is felkeltette a japán főváros metrója.
A harmadik helyen a világ egyik legsűrűbben lakott városa, Sanghaj metrója áll. Tizenhárom vonalán naponta körülbelül 8 millióan utaznak. Ezen belül a legforgalmasabb az 1. és 2. vonal, a legkevésbé kihasznált pedig a 13., ez utóbbit naponta csak 51 ezren használják.
A következő a sorban a különleges díszítésű állomásairól híres moszkvai metró. Ez naponta 7 millió utast továbbít, vagyis évente 2,5 milliárdot. Az államások falait márványburkolat fedi, csillárai szintén híresek.
Az ötödik a szöuli metró napi 7 millió utassal, akik 9 vonalat vehetnek igénybe. A hálózat egészén használható a mobiltelefon, van wifi és a legtöbb szerelvényen tévé is.
A New York-i metró rekordja napi 5,98 millió utas, 2012 éves rekordja pedig meghaladta az 1,65 milliárd főt.
A hetedik hely a kínai Kantoné (Guangzhou), amelynek kialakítása az elmúlt 30 évben többször elakadt. 1997-ben sikerült végre átadni az első vonalát, a 6-t pedig tavaly decemberben. Az új vonalon a várakozások szerint napi 700 ezren fognak utazni, az egész rendszer napi forgalma pedig közel 5,5 millió utas.
A sorban a nyolcadik Mexikóváros napi 5 millió utast továbbító, és 12 vonalat üzemeltető metrója. A 12., úgynevezett aranyvonal 2012-ben nyílt meg.
A kilencedik hely a hongkongi metróé, napi 4,9 millió utassal, ez a szám munkanapokra vetítve jött ki. Ennek a metrónak 15 vonala van, de üzemeltet villamos-szerű, úgynevezett könnyűvonatokat és expressz vonatokat is. Az összeállításból nem derül ki, hogy ez utóbbiakat is beleszámolták-e a metróforgalomba.
Végül a tizedik a párizsi metró, ezt naponta 4,1 millióan, vagyis évente közel másfél milliárdan használják. 245 állomása van, és 14 vonalon futnak a szerelvények.
A listának nem része, de nekünk ez a legfontosabb: a budapesti metrón és a földalattin 2012-ben 305,8 millióan utaztak a KSH adatai szerint, ez egy napra visszaosztva közel 838 ezer fő. A szám nőhet a 4. metró átadása után, de jót tesz majd az utasforgalomnak a 3. vonal kocsijainak a már tervbe vett felújítása is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.