BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A legpörgősebb metrók

A világon a pekingi metró szállítja el naponta a legtöbb utast, tavaly márciusi rekordja 10,27 millió fő volt. A kínai főváros metróját a tókiói és a sanghaji követi. A budapesti metrón és a földalattin 2002-ben naponta átlagoan 838 ezren utaztak, de lesznek még többen is.

A pekingi metró vezeti a Totalrail által összeállított utasforgalmi listát.

A közlekedési társaság járművein 2013 márciusában naponta 10,27 millióan utaztak, abban a hónapban a nagyváros 15 elővárosi metróvonalából 9-en új forgalmi rekord született. A két legfiatalabb vonalat 2012. december 30-án helyezték üzembe. A pályák együttes hossza 442 kilométer, az utasok száma évente 30 százalékkal nő.

A lista második helyzettje a tókiói metró napi 8,6 millió utassal, de ez a szám úgy jött ki, hogy a hálózaton belüli átszállásokat is figyelembe vették. A nagy forgalombővülés miatt a részvénypiacok figyelmét is felkeltette a japán főváros metrója.

A harmadik helyen a világ egyik legsűrűbben lakott városa, Sanghaj metrója áll. Tizenhárom vonalán naponta körülbelül 8 millióan utaznak. Ezen belül a legforgalmasabb az 1. és 2. vonal, a legkevésbé kihasznált pedig a 13., ez utóbbit naponta csak 51 ezren használják.

A következő a sorban a különleges díszítésű állomásairól híres moszkvai metró. Ez naponta 7 millió utast továbbít, vagyis évente 2,5 milliárdot. Az államások falait márványburkolat fedi, csillárai szintén híresek.

Az ötödik a szöuli metró napi 7 millió utassal, akik 9 vonalat vehetnek igénybe. A hálózat egészén használható a mobiltelefon, van wifi és a legtöbb szerelvényen tévé is.

A New York-i metró rekordja napi 5,98 millió utas,  2012 éves rekordja pedig meghaladta az 1,65 milliárd főt.

A hetedik hely a kínai Kantoné (Guangzhou), amelynek kialakítása az elmúlt 30 évben többször elakadt. 1997-ben sikerült végre átadni az első vonalát, a 6-t pedig tavaly decemberben. Az új vonalon a várakozások szerint napi 700 ezren fognak utazni, az egész rendszer napi forgalma pedig közel 5,5 millió utas.

A sorban a nyolcadik Mexikóváros napi 5 millió utast továbbító, és 12 vonalat üzemeltető metrója. A 12., úgynevezett aranyvonal 2012-ben nyílt meg.

A kilencedik hely a hongkongi metróé, napi 4,9 millió utassal, ez a szám munkanapokra vetítve jött ki. Ennek a metrónak 15 vonala van, de üzemeltet villamos-szerű, úgynevezett könnyűvonatokat és expressz vonatokat is. Az összeállításból nem derül ki, hogy ez utóbbiakat is beleszámolták-e a metróforgalomba.

Végül a tizedik a párizsi metró, ezt naponta 4,1 millióan, vagyis évente közel másfél milliárdan használják. 245 állomása van, és 14 vonalon futnak a szerelvények.

A listának nem része, de nekünk ez a legfontosabb: a budapesti metrón és a földalattin 2012-ben 305,8 millióan utaztak a KSH adatai szerint, ez egy napra visszaosztva közel 838 ezer fő. A szám nőhet a 4. metró átadása után, de jót tesz majd az utasforgalomnak a 3. vonal kocsijainak a már tervbe vett felújítása is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.