Az okostelefonok, tabletek, PC-k, TV készülékek és játékkonzolok forgalma idén 750 milliárd dollárnál is nagyobb lehet, ami majdnem duplája a 2007-es forgalomnak. Számos más területen is jelentős bővülést jósol a tanácsadó cég: a nyílt online kurzusok, az orvosi eVizitek, vagy a több különálló TV előfizetéssel rendelkező háztartások száma is várhatóan emelkedni fog.
„Emellett idén is az egyik legnagyobb növekedés az okostelefonok forgalmában lesz tapasztalható: a legtöbb korosztályban már általánossá vált a használatuk, kivéve az 55 év felettiek körében, ahol a penetráció megugrására lehet számítani 2014-ben. A korábbi várakozások ellenére növekszik a TV-előfizetetések száma is, amiben nagy szerepet játszik, hogy egyre több háztartás vesz majd igénybe kettő, vagy több szolgáltatást is.” – emelte ki Szép Péter, a Deloitte Zrt. Üzletviteli tanácsadás üzletágának partnere.
A testen viselhető okos eszközök piacán a legnagyobb bevételt az okosszemüvegek hozhatják 2014-ben, amelyekből 4 millió darabot értékesíthetnek idén, ám 2016-ra 10 millió, 2020-ra pedig 100 millió darabra nőhet a forgalmuk.
Okosórákból 2 millió darab kelhet el idén és forgalmuk hosszabb távon is kisebb lesz az okosszemüvegénél, amelyekhez képest fő hátrányuk, hogy nem a látótérben helyezik el az információkat. A sportrajongók és az életmódváltást fontolgatók körében lesznek népszerűek az okos fitness pántok, amelyekből szintén közel 4 millió darab fogyhat az idén, ám használatuk középtávon sem válik általánossá.
A Deloitte az ún. „okos nappali” eszközeinek, az okostelefonoknak, tableteknek PC-knek, TV készülékeknek és játékkonzoloknak a globális forgalmát 50 milliárd dollárral becsüli magasabbra a tavalyinál, így 2014-ben meghaladja majd a 750 milliárd dollárt. Az eladás a következő években is növekszik majd, de várhatóan az elmúlt 10 évben tapasztaltnál kisebb ütemben. A növekedés nem minden termékkategóriát érint: a PC-k piacán 4 százalékos csökkenés várható a tavalyi 12 százalékos visszaesés után.
Az okostelefonok penetrációja az 55 fölötti korosztály körében fog a leggyorsabban növekedni főként a fejlett országok piacain. Az év végére az 55 évnél idősebbek 45-50 százaléka fog ilyen készülékkel rendelkezni, ami még mindig alacsonyabb, mint a kb. 70 százalékos penetráció a 18-54 éves korosztály körében, azonban 25 százalékos növekedést jelent 2013-hoz képest.
A növekedést magyarázza, hogy hagyományos mobiltelefonokat egyre nehezebb lesz beszerezni. Az 55 fölötti korosztály egy része azonban inkább hagyományos telefonként fogja használni az okostelefonokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.