BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lassul a növekedés a tabletpiacon

A múlt évben 217,1 millió táblagépet adtak el világszerte az IDC piackutatócég adatai szerint, ez 50,6 százalékos bővülést jelent az egy évvel korábbihoz képest.

A társaság elemzése szerint jelentős szerepet játszott a tavalyi bővülésben az utolsó negyedév, amikor 76,9 millió tabletet értékesítettek. A 2013-as adatok alapján ugyanakkor arra lehet következtetni, hogy a fejlettebb piacok kezdenek telítődni, így az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában már lassabb a bővülés üteme. A feltörekvő országokban ugyan még mindig gyorsan nő az eladott táblagépek száma, azonban ez egyelőre nem tudja ellensúlyozni a meghatározó piacokon tapasztalható lassulást. Ezt a folyamatot egyébként jól szemlélteti, hogy az IDC adatai alapján 2013 utolsó negyedévében 28,2 százalékkal nőtt a tablet értékesítés 2012 hasonló időszakához képest, egy évvel korábban még 87 százalékos volt a növekedés mértéke.

A gyártók rangsorát továbbra is az Apple vezeti, a vállalat 2013 negyedik negyedévében 26 millió iPad-et adott el, ezzel a piac közel 34 százalékát tudhatta magáénak. A társaság azonban folyamatosan veszít piaci pozíciójából – 2012 utolsó három hónapjában még 38 százalék fölött volt a részesedése -, és az értékesítése is messze a piaci átlag alatt nő, a 2013 október-decemberi időszakban csak 13,5 százalékkal több iPad fogyott, mint egy évvel korábban. A riválisok közül jelenleg egyértelműen a Samsung jelenti a legnagyobb veszélyt az Apple számára, a dél-koreai gyártó a múlt év végén 14,5 millió táblagépet tudott értékesíteni, ez közel 86 százalékkal volt több, mint 2012 hasonló időszakában. A kitűnő eredményeknek köszönhetően piaci részesedése 18,8 százalékra nőtt.

A legnagyobb fejlődést 2013 utolsó három hónapjában a kínai Lenovo produkálta, igaz rendkívül alacsony bázisról indulva. A vállalat 2012 végén még csak 0,8 millió tabletet értékesített, a múlt év negyedik negyedévében pedig már több mint négyszer annyit, 3,4 milliót. Ezzel a gyártói rangsor ötödik pozícióját szerezte meg, piaci részesedése pedig 4,4 százalékra nőtt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.