A társaság elemzése szerint jelentős szerepet játszott a tavalyi bővülésben az utolsó negyedév, amikor 76,9 millió tabletet értékesítettek. A 2013-as adatok alapján ugyanakkor arra lehet következtetni, hogy a fejlettebb piacok kezdenek telítődni, így az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában már lassabb a bővülés üteme. A feltörekvő országokban ugyan még mindig gyorsan nő az eladott táblagépek száma, azonban ez egyelőre nem tudja ellensúlyozni a meghatározó piacokon tapasztalható lassulást. Ezt a folyamatot egyébként jól szemlélteti, hogy az IDC adatai alapján 2013 utolsó negyedévében 28,2 százalékkal nőtt a tablet értékesítés 2012 hasonló időszakához képest, egy évvel korábban még 87 százalékos volt a növekedés mértéke.
A gyártók rangsorát továbbra is az Apple vezeti, a vállalat 2013 negyedik negyedévében 26 millió iPad-et adott el, ezzel a piac közel 34 százalékát tudhatta magáénak. A társaság azonban folyamatosan veszít piaci pozíciójából – 2012 utolsó három hónapjában még 38 százalék fölött volt a részesedése -, és az értékesítése is messze a piaci átlag alatt nő, a 2013 október-decemberi időszakban csak 13,5 százalékkal több iPad fogyott, mint egy évvel korábban. A riválisok közül jelenleg egyértelműen a Samsung jelenti a legnagyobb veszélyt az Apple számára, a dél-koreai gyártó a múlt év végén 14,5 millió táblagépet tudott értékesíteni, ez közel 86 százalékkal volt több, mint 2012 hasonló időszakában. A kitűnő eredményeknek köszönhetően piaci részesedése 18,8 százalékra nőtt.
A legnagyobb fejlődést 2013 utolsó három hónapjában a kínai Lenovo produkálta, igaz rendkívül alacsony bázisról indulva. A vállalat 2012 végén még csak 0,8 millió tabletet értékesített, a múlt év negyedik negyedévében pedig már több mint négyszer annyit, 3,4 milliót. Ezzel a gyártói rangsor ötödik pozícióját szerezte meg, piaci részesedése pedig 4,4 százalékra nőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.