FOGYASZTÁS A hatodik éve húzódó gazdasági, pénzügyi válság befolyásolja a fogyasztók költési szokásait. A korábbiaknál fontosabb boltválasztási szempont lett, hogy a pénzükért értéket várnak el: fontosabbak lettek a jó ajánlatok és akciók – tájékoztatta lapunkat Osztoics Bernadett, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. A magyar fogyasztók 82 százaléka változtatott háztartása kiadásain az egy évvel korábbihoz viszonyítva, hogy spóroljon. Jóval többen, mint a 62 százalékos európai átlag. Régiónkban, és a huszonkilenc vizsgált európai országban is Ausztriában a legalacsonyabb a változtatók 40 százalékos részaránya.
Magyarországon a változtatók közül legtöbben – 72 százalék – olcsóbb élelmiszerre váltottak. A magyar trendektől eltér, amit a vizsgált európai országokban átlagosan feltárt a Nielsen. Legtöbben – a változtató válaszadók 56 százaléka – ugyanis öltözködésre fordít kevesebbet. Utána 54 százalék az otthonon kívüli szórakozást mondta, és csak harmadik helyen következik, hogy olcsóbb élelmiszerekre váltottak.
Régiónkban az olcsóbb élelmiszereket első helyen nevezték meg a költéseiken változtató osztrákok (69 százalék) és horvátok (64 százalék). Romániában 34 százalékkal csak a kilencedik helyen vannak azok, akik olcsóbb élelmiszerre váltottak. Szlovákiában az öltözködésen és a telefonáláson való spórolás után következik az olcsóbb élelmiszer. A cseh válaszadók harmadik legnagyobb csoportja mondta, hogy olcsóbb élelmiszerekre vált, a háztartási energia és a telefon költsége után. Lengyelországban a sorrend: öltözködés, gáz és villany, olcsóbb élelmiszer. Magyarországon csökkent a nagybevásárlások gyakorisága. Amíg egy éve a háztartások 31 százaléka hetenként kerített sort erre, addig legutóbb csak 16 százaléka.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.