BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Leginkább az élelmiszeren spórolnak a magyarok

FOGYASZTÁS A hatodik éve húzódó gazdasági, pénzügyi válság befolyásolja a fogyasztók költési szokásait. A korábbiaknál fontosabb boltválasztási szempont lett, hogy a pénzükért értéket várnak el: fontosabbak lettek a jó ajánlatok és akciók – tájékoztatta lapunkat Osztoics Bernadett, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. A magyar fogyasztók 82 százaléka változtatott háztartása kiadásain az egy évvel korábbihoz viszonyítva, hogy spóroljon. Jóval többen, mint a 62 százalékos európai átlag. Régiónkban, és a huszonkilenc vizsgált európai országban is Ausztriában a legalacsonyabb a változtatók 40 százalékos részaránya.

Magyarországon a változtatók közül legtöbben – 72 százalék – olcsóbb élelmiszerre váltottak. A magyar trendektől eltér, amit a vizsgált európai országokban átlagosan feltárt a Nielsen. Legtöbben – a változtató válaszadók 56 százaléka – ugyanis öltözködésre fordít kevesebbet. Utána 54 százalék az otthonon kívüli szórakozást mondta, és csak harmadik helyen következik, hogy olcsóbb élelmiszerekre váltottak.

Régiónkban az olcsóbb élelmiszereket első helyen nevezték meg a költéseiken változtató osztrákok (69 százalék) és horvátok (64 százalék). Romániában 34 százalékkal csak a kilencedik helyen vannak azok, akik olcsóbb élelmiszerre váltottak. Szlovákiában az öltözködésen és a telefonáláson való spórolás után következik az olcsóbb élelmiszer. A cseh válaszadók harmadik legnagyobb csoportja mondta, hogy olcsóbb élelmiszerekre vált, a háztartási energia és a telefon költsége után. Lengyelországban a sorrend: öltözködés, gáz és villany, olcsóbb élelmiszer. Magyarországon csökkent a nagybevásárlások gyakorisága. Amíg egy éve a háztartások 31 százaléka hetenként kerített sort erre, addig legutóbb csak 16 százaléka.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.