Bár ésszerű lépésnek tűnik a WhatsApp megszerzése, a lépés alaposan meglepte a piacot és a Facebook befektetői nem reagáltak túl pozitívan a bejelentésre, hiszen azt követően mintegy 5 százalékkal esett a vállalat részvényeinek árfolyama. A most megvett mobilalkalmazást már 450 millióan használják világszerte, és az elemzések szerint a közösségi szolgáltatás egyik nagy riválisa lehetett volna a közeljövőben, annál is inkább, mert naponta egymillióval nő a felhasználók száma.
Az akvizícióval tehát egy potenciális riválistól is megszabadul a cég, emellett pedig éppen a Facebooktól kissé elpártoló tinédzserek és fiatal felnőttek körében rendkívül népszerű applikációt szerez meg.
Bár a 2009-ben alapított WhatsApp népszerűsége megkérdőjelezhetetlen, a bevételtermelő képessége már annál bizonytalanabb. A felvásárlás kapcsán nem hozták nyilvánosságra, hogy mekkora volt a vállalat forgalma a múlt évben, hirdetéseket egyelőre nem jelenítenek meg, mindössze egy 99 centes éves díjat kell fizetniük a felhasználóknak a második évtől kezdődően. Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója ezzel kapcsolatban annyit közölt, hogy véleménye szerint nem feltétlenül a hirdetések megjelenítése a legjobb módja annak, hogy bevételt hozzon a szolgáltatást.
Az ugyanakkor tény, hogy a felvásárlással a mindössze 55 főt foglalkoztató WhatsApp alapítói, munkatársai és befektetői is rendkívül jól járnak. A vételárból négymilliárd dollárt fizet készpénzben a Facebook, a fennmaradó összeget részvényekben, amelynek egy részéből a munkatársak is részesülnek. A mobil csevegőprogram fejlesztőjét eddig segítő Sequoia kockázati tőkecég 60 millió dolláros befektetésének értéke pedig hárommilliárd dollárra nőtt. A most bejelentett felvásárlás jól illeszkedik a Facebook stratégiájába, amely a 2012-es tőzsdére lépést követően egyre inkább a mobilplatformot helyezi előtérbe. Ennek érdekében az elmúlt időszakban több felvásárlást is végrehajtott ebben a szegmensben a társaság, igaz ezek közül igazából csak az Instagram képmegosztó megvásárlása emelkedik ki, amelyért egymilliárd dollárt fizettek.
Telefonról használják
A Facebook közlése szerint decemberben naponta átlagosan 757 millióan használták a közösségi szolgáltatást, ez 22 százalékkal volt több, mint egy évvel korábban. Az egész hónap során azonban 1,23 milliárd egyedi felhasználó lépett be az oldalra, ez 16 százalékos bővülést jelent éves összevetésben. Látványosabb fejlődést hozott a mobilról facebookozók számának alakulása. 2013 utolsó hónapjában naponta átlagosan 556 millióan keresték fel az oldalt valamilyen mobileszközről, ez közel felével több, mint egy évvel korábban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.