BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új piaci területeken is próbálkozna a 3M

Bővülést hozott a tavalyi év a 3M Hungária Kft.-nél, a társaság bevétele és az ott dolgozók száma is nőtt – mondta el Chris Howitt, a vállalat közép-és kelet-európai műszaki igazgatója.

A 2012-es 6,56 milliárd forinthoz képest a számos iparág számára alapanyagokat és kiegészítő termékeket készítő cég hazai leányvállalata a tavalyi évben 3,7 százalékkal tudta növelni forgalmát. Ez részben az új termékek bevezetésének volt köszönhető, mivel a társaság csak tavaly nyolcvanhárom új innovációt mutatott be világszinten, az idén pedig várhatóan már 100 fölött lesz az újdonságok száma – hangsúlyozta Chris Howitt.

A 3M Hungária jelenleg nyolcvan főt foglalkoztat, hét százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A vállalat regionális műszaki igazgatójának elmondása alapján az autóipari fellendülés érezhető volt a társaságnál is, de a gyógyszergyártás, egészségügy és az elektronika területén is bővülést tapasztaltak.

Komoly lehetőségeket kínálnak a vállalat számára a magyar kormánnyal stratégiai partnerséget kötött vállalkozások által elindított beruházások, hiszen mivel nagyon széles a termékpaletta, a fejlesztések jelentősé részénél meg tudnak jelenni beszállítóként – tette hozzá Chris Howitt. De az infrastruktúra beruházások is jó üzleti lehetőséget kínálnak a 3M számára, mivel például az útburkolatra ragasztott, a sáveltolást illetve –szűkítést jelző sárga szalagokat is a társaság szállítja. A vállalat emellett fontos partnere a mobiltelefongyártóknak is, a szegmens meghatározó szereplői közül számos cégnek gyárt különböző kiegészítőket.

Az idei tervek kapcsán Chris Howitt elmondta, hogy vizsgálják azt, hogyan vezethetnék be a magyar piacra élelmiszerbiztonsági megoldásaikat, emellett komoly potenciált látnak az orvosi informatikában. A vállalat regionális technológiai vezetőjének közlése szerint ebben az évben tíz százalék fölötti bevételnövekedést várnak a magyar leányvállalattól.

A 3M a válság idején sem változtatott az innovációt előtérbe helyező stratégiáján, és továbbra is jelentős erőforrásokat fordít a kutatás-fejlesztésre – hangsúlyozta a szakember. A múlt évben például összesen 1,7 milliárd dollárt költöttek erre a célra világszinten, ez pedig a teljes bevétel 5,6 százaléka volt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.