A szegmens egyik legelőremutatóbb megoldásával eddig a Google állt elő, a cég által kifejlesztett okosszemüveg, a Glass azonban csak a kiváltságosok egy szűk rétege – a gondosan megválogatott fejlesztők – számára érhető el, Magyarországon például mindössze néhány darab található belőle. A helyzet azonban ma megváltozik, igaz, a magyar felhasználók ebből keveset éreznek majd, de az amerikai felnőttek számára megnyílik a lehetőség, hogy megszerezzék a saját Google okosszemüvegüket. Mivel a társaság csak korlátozott mennyiségű eszközzel rendelkezik, ezért az 1500 dolláros vételár mellett komoly szerencsére is szükségük lehet azoknak, akik Glass-ra vágynak, hiszen valószínűleg nagyobb lesz majd a kereslet, mint a kínálat, ráadásul mindössze egy napig lesz elérhető az ajánlat.
A viselhető technológiák területén várható robbanásszerű fejlődés miatt beindult a verseny az ilyen eszközöket fejlesztő cégekért. A Facebook összesen kétmilliárd dollárt fizet az egyelőre a videójátékok szerelmeseinek szánt virtuálisvalóság-szemüvegeket készítő Oculus VR-ért. A legnagyobb közösségi oldal 400 millió dollár fizet készpénzben a különleges technológiát fejlesztő cégért, továbbá 23,1 millió Facebook részvénnyel is gazdagodnak az eddigi tulajdonosok, amelyek értéke jelenleg nagyjából 1,6 milliárd dollár.
A közelmúltban bejelentett akvizíció nem jelenti azt, hogy a társaság hardvergyártóvá válik, a vállalat sokkal inkább arra törekszik, hogy saját alkalmazásai és szolgáltatásai hozzanak még több bevételt az Oculus eszközeinek segítségével. A felvásárolt cég egyébként a jövőben is önálló vállalatként működik majd, de a játékiparnál sokkal szélesebb körű felhasználásra szánják a speciális szemüveget. Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója és vezetője a bejelentés kapcsán több lehetséges alkalmazási területet is megnevezett, mint például az egészségügy és az oktatás.
Divatos megoldások
Tovább gyorsíthatja a viselhető megoldások elterjedését, ha nem csak technológiai eszközökként, de divattermékekként is pozicionálják azokat készítőik. A Google például saját okosszemüvege, a Glass kapcsán összefogott a többek között a Ray-Ban és Oakley napszemüvegeket gyártó Luxottica-val, hogy divatosabb formában és jóval szélesebb körben váljon elérhetővé a termék. De izgalmas verseny kezdődhet az okosóra piacon is, ugyanis a hírek szerint az idén végre megérkezik az Apple saját megoldása, az iWatch, igaz a Samsung és a Sony ebben a szegmensben már komoly előnyre tett szert.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.