BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Google Glass Amerikának

Rendkívül dinamikus fejlődés várható a következő években a viselhető technológiák területén, az IDC prognózisa szerint az idei 19,2 millióról 2018-ra 112 millióra nőhet az ebbe a kategóriába tartozó készülékek értékesítése. A Google is akcióba lép a szegmens felpörgetésére, az amerikai felnőttek számára ma megnyílik a lehetőség a cég okosszemüvege, a Glass megvásárlására, igaz, csak egy napjuk lesz erre

A következő évek egyik meghatározó tendenciája a viselhető okoseszközök gyors térhódítása lesz, az IDC friss előrejelzése szerint az idén várhatóan 19,2 millió ilyen készüléket adnak majd el világszerte, ez háromszorosa a tavalyi forgalomnak. Ráadásul a következő években is marad a dinamikus fejlődés, igaz valamivel visszafogottabb lesz, mint az idén. A piackutató cég prognózisa alapján évente átlagosan 78,4 százalékos lehet a bővülés mértéke, így 2018-ban már 111,9 millió okosórát, okoskarkötőt, okosszemüveget, illetve egyéb, a ruházaton vagy a testen hordható intelligens eszközt értékesítenek majd.

A szegmens egyik legelőremutatóbb megoldásával eddig a Google állt elő, a cég által kifejlesztett okosszemüveg, a Glass azonban csak a kiváltságosok egy szűk rétege – a gondosan megválogatott fejlesztők – számára érhető el, Magyarországon például mindössze néhány darab található belőle. A helyzet azonban ma megváltozik, igaz, a magyar felhasználók ebből keveset éreznek majd, de az amerikai felnőttek számára megnyílik a lehetőség, hogy megszerezzék a saját Google okosszemüvegüket. Mivel a társaság csak korlátozott mennyiségű eszközzel rendelkezik, ezért az 1500 dolláros vételár mellett komoly szerencsére is szükségük lehet azoknak, akik Glass-ra vágynak, hiszen valószínűleg nagyobb lesz majd a kereslet, mint a kínálat, ráadásul mindössze egy napig lesz elérhető az ajánlat.

A viselhető technológiák területén várható robbanásszerű fejlődés miatt beindult a verseny az ilyen eszközöket fejlesztő cégekért. A Facebook összesen kétmilliárd dollárt fizet az egyelőre a videójátékok szerelmeseinek szánt virtuálisvalóság-szemüvegeket készítő Oculus VR-ért. A legnagyobb közösségi oldal 400 millió dollár fizet készpénzben a különleges technológiát fejlesztő cégért, továbbá 23,1 millió Facebook részvénnyel is gazdagodnak az eddigi tulajdonosok, amelyek értéke jelenleg nagyjából 1,6 milliárd dollár.

A közelmúltban bejelentett akvizíció nem jelenti azt, hogy a társaság hardvergyártóvá válik, a vállalat sokkal inkább arra törekszik, hogy saját alkalmazásai és szolgáltatásai hozzanak még több bevételt az Oculus eszközeinek segítségével. A felvásárolt cég egyébként a jövőben is önálló vállalatként működik majd, de a játékiparnál sokkal szélesebb körű felhasználásra szánják a speciális szemüveget. Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója és vezetője a bejelentés kapcsán több lehetséges alkalmazási területet is megnevezett, mint például az egészségügy és az oktatás.

Divatos megoldások

Tovább gyorsíthatja a viselhető megoldások elterjedését, ha nem csak technológiai eszközökként, de divattermékekként is pozicionálják azokat készítőik. A Google például saját okosszemüvege, a Glass kapcsán összefogott a többek között a Ray-Ban és Oakley napszemüvegeket gyártó Luxottica-val, hogy divatosabb formában és jóval szélesebb körben váljon elérhetővé a termék. De izgalmas verseny kezdődhet az okosóra piacon is, ugyanis a hírek szerint az idén végre megérkezik az Apple saját megoldása, az iWatch, igaz a Samsung és a Sony ebben a szegmensben már komoly előnyre tett szert.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.