BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kedvező működési környezet - Több száz embert vettek fel tavaly az IBM-hez

Pozitív tapasztalatokról számolt be a hazai üzleti környezet kapcsán Veres Zsolt, az IBM Magyarország vezérigazgatója, aki hozzátette, hogy a vállalat itthoni sikereiben szerepet játszik az is, hogy már közel 78 éve vannak jelen az országban.

Az elmúlt néhány évtizedben a beruházásokat befolyásoló objektív tényezők kedvezően alakultak a cég számára, mind a jogi környezet, mind a megfelelően képzett munkaerő elérhetősége ösztönözte, hogy dinamikusan fejlesszenek Magyarországon. „A hazai munkavállalók képzettsége, nyelvtudása kapcsán eddig nagyon jók a tapasztalataink, és úgy látom, hogy az az irány, amely felé haladunk szintén jó. Lényegesen többen rendelkeznek nyelvtudással, mint akár 10 évvel ezelőtt, ami egy olyan cég számára, amely nagyméretű üzleti szolgáltató központot (SSC) működtet, fontos tényező. Emellett elmondhatom azt is, hogy a munka törvénykönyvének elmúlt években végrehajtott finomhangolásai is kedvezően hatnak az újabb SSC-k ide telepítésére, illetve az itt lévők bővítésére” – tette hozzá Veres Zsolt. A nyelvtudással bírók számának emelkedése kapcsán az IBM vezérigazgatója rámutatott, hogy ez kétirányú hatás, hiszen a nagy nemzetközi vállalatok megjelenésével és munkaerő-piaci igényeikkel felértékelődik az idegen nyelvek ismerete.

A cégvezető szerint a nem objektív elemek, mint például az, hogy mennyire innovatívak a munkatársak, vagy, hogyan tudják átvenni a nemzetközi cégeknél megszokott sztenderdeket, akkor kapnak nagyobb hangsúlyt, amikor a magyarországi jelenlét bővítése kerül szóba. Ebből a szempontból szintén pozitív tapasztalatokat szerzett az IBM az elmúlt évtizedekben is. „Ma már mintegy 80 SSC van az országban, és úgy látom, hogy egyre nagyobb a verseny. Ennek egyébként örülök és nagyon fontos, hogy ezekben a szolgáltató központokban jellemzően magas hozzáadott értékű tevékenységeket végeznek. Az SSC-k hazai sikere kiváló országimázsnak számít és komoly szerepe lehet abban, hogy újabb beruházások érkezzenek Magyarországra. Nem véletlen, hogy az IBM is folyamatosan bővíti ma már önálló cégként működő hazai szolgáltató központját. Csak tavaly több száz embert vettünk fel oda, így már több ezren dolgoznak a létesítményben” – mutatott rá Veres Zsolt.

Az IBM hazai vezetője szerint a magyar piac nem sokban tér el a globálistól, legalábbis ami a technológiai szektort illeti. „Az a terület, amelyen mi tevékenykedünk a folyamatos változásról szól, a trendek nálunk is ugyanazok mint világszinten és azok követése is nagyon hasonló módon történik. Amiben más a magyar piac, mint például az amerikai, hogy jóval kisebb méretéből adódóan az ágazatunkban mindenki ismer mindenkit, ami ad egy személyes jelleget is az üzletnek. Ez egyébként nagyobb felelősséget is jelent, hiszen ami kijelentünk, vagy csinálunk arról pontos információi vannak a piac többi szereplőinek is” – vázolta a helyzetet az IBM vezérigazgatója.

A cégvezető várakozásai szerint az idén a hazai vállalatok informatikai beruházásaiban az értékesítést támogató és az ügyfelek megtartását célzó technológiák kapnak kiemelt helyet. Emellett egyre fontosabb kérdéssé válik, hogyan tudják hatékonyan elemezni, tárolni, kezelni az ügyfelekről keletkező hatalmas mennyiségű információt, illetve milyen módon tudják ezt az adatmennyiséget olyan eszközzé alakítani, amely újabb üzleteket, nagyobb forgalmat hozhat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.