Két hete, június elején lezárult a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer (NMFR) informatikai fejlesztése, amelyet sikeres tesztelési időszak követett – derül ki a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. közleményéből. Jelenleg a parkolási közszolgáltatók és az NMFR-t működtető Nemzeti Mobilfizetési Zrt. leendő viszonteladói, a mobil-, illetve mobilfizetési piaci szereplők bevonásával folyik az éles üzemi tesztelés.
Az NMFR megvalósítását és elindulását a nemzeti mobilfizetési rendszerről szóló törvény és annak végrehajtási rendelete határozza meg, célja pedig a közszolgáltatások országosan egységes rendszeren keresztül történő elektronikus és mobilfizetéses értékesítésének biztosítása. Első működési szakaszában az NMFR a parkolási közszolgáltatás és az autópálya-használati díj mobilfizetéses értékesítését biztosítja.
Az országosan egységes rendszerű mobilparkolás elindulásához a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. összesen 70, önkormányzati tulajdonú parkolási közszolgáltató társasággal szerződik június végéig, ezek több mint a fele már aláírta a szerződést, vagyis csatlakozott az NMFR-hez.
Az autósok az autópályákat az eddig megszokott módokon vehetik igénybe mobilfizetéssel, a mobilparkolás terén azonban számíthatnak változásokra.
A legfontosabb változás az lesz, hogy az NMFR elindulásától kezdődően a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. viszonteladójaként minden mobil- és mobilfizetési piaci szolgáltató az ország valamennyi fizetős parkoló-övezetében szolgáltatást nyújthat, a legnépszerűbb SMS-alapú mobilparkolás mellett tehát a jövőben jelentősebb szerephez juthatnak a különféle alkalmazásokat, és termékkapcsolásokat kínáló kisebb, innovatív szolgáltatók is, akik az eddigiekben csak egy-egy kerületben vagy településen lehettek jelen.
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. új honlapján tegnaptól már elérhetők azok az információk, amelyek a társaság és viszonteladóinak szolgáltatásait, a mobilparkolással és az e-matrica vásárlással kapcsolatos részletes tájékoztatásokat is tartalmazzák. Az új honlap ügyfélkapuként is funkcionál, amelyen keresztül a regisztrált felhasználók igénybe tudják venni a cég mobilparkolási szolgáltatásait is. A honlap elindulásával párhuzamosan a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. elindította azt a 06 1 989 0000 számon elérhető infovonalat is, amely segítséget nyújt a mobilparkolást használók számára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.