A korábbi időszakokhoz képest igen visszafogott növekedést produkált a táblagép piac a második negyedévben, az IDC elemzése szerint 49,3 millió készüléket adtak el, ez mindössze 11 százalékkal volt több, mint egy évvel korábban. A piackutató cég közlése alapján a nagykijelzőjű (5,5 hüvelykesnél nagyobb) okostelefonok növekvő népszerűsége, illetve az eszközcserék közötti egyre hosszabb idő magyarázza ezt a szerény eredményt.
A piacvezető továbbra is az Apple, 13,3 millió iPad eladásával, a cég piaci részesedése 26,9 százalék volt a második negyedévben. A társaság előnye azonban folyamatosan csökken a riválisokkal szemben, ráadásul az április-júniusi időszakban 9,3 százalékkal kevesebb tabletet tudott eladni, mint egy évvel korábban. A gyors előnyvesztést jól mutatja, hogy 2013. második negyedévében még 33 százalékos volt a társaság részesedése.
A legnagyobb rivális a Samsung, azonban a dél-koreai gyártó mindössze 1,6 százalékkal tudta növelni értékesítését a második negyedévben az egy évvel korábbival összevetve, 8,5 millió táblagépet tudtak eladni. Részesedése ezzel a 2013-as 18,8 százalékról 17,2 százalékra esett vissza.
Hatalmasat nőtt ugyanakkor a Lenovo, a pc-piacot vezető kínai gyártó a jelek szerint a közeljövőben a tabletek területén is komoly trónkövetelővé válhat. A második negyedévben 2,4 millió készüléket tudtak eladni, ez 64,7 százalékos fejlődést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. Igaz, piaci részesedésük még mindig igen csekély, mindössze 4,9 százalék.
A második negyedév legnagyobb vesztese a szegmensben az Acer Group volt, amelynek 36,3 százalékkal esett vissza a táblagép forgalma.
A múlt évben összesen 217,1 millió táblagépet adtak el a világon, ez 50,6 százalékkal volt több a 2012-es értékesítésnél. Az idén ennél jóval kisebb növekedés várható, az IDC márciusi prognózisa szerint 19,4 százalékkal bővülhet 2014-ban a szegmens.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.