A gazdaság év eleji lelassulása miatti vasúti torlódások Amerika-szerte jellemzőek, a hatásuk mindenütt megérződött az autógyártástól az etanol-termelésig. A helyzetért sok szakértő az elmúlt tél szállítási zűrzavarából való lassú kilábalást, a hatalmas termést, és az olajtartályhajókkal való, erősödő versenyt hibáztatja, illetve azt, hogy minderre már a gazdaság erősödése idején került sor. „Ez olyan, mint amikor egy süllyedő hajó egyik végét kiegyensúlyozol, de akkor, ha nem hamarabb, már a másik végén kellene lenned”– magyarázza a Citigroup Global Markets szállítási elemzője, Christian Wetherbee.
A vasúti szállítás növekedése elmaradt a fuvarozandó mennyiség bővülésétől. Ez év áprilisa és júniusa között 5,4 százalékkal nőtt az USA tehervagonjaira felrakott áru mennyisége, miközben az intermodális szállítása, amibe beleértendők a csak részben vasúton továbbított tételek is, 8 százalékkal az Amerikai Vasúti Szövetség (AAR) adatai szerint. Közben az ipari hatalmas haszonréseket és cash flow-t termel, némelyek rekordokat is elérnek Tony Hatch vasúti elemző szerint.
A legnagyobb vasút-üzemeltetők idei bevételük 18-20 százalékát szánják új terminálok és vasúti pályák építésére, eszközbeszerzésre, hogy növeljék kapacitásaikat és javítsák a hatékonyságukat. Ez valamivel több mint az elmúlt évek éves költségének az átlaga. A pénzt azonban a rossz időjárás miatt nem lehet mindig úgy elkölteni, hogy a leghatékonyabban szolgálja ki a keresletet. Éppen ezért a legtöbb ilyen fejlesztési beruházás sok évig elhúzódhat.
„Kritizálnak, hogy miért nem haladunk az infrastruktúra projektekkel. Ám amint hozzálátnánk egy ilyenhez, rögtön fellép ellenünk a „bárhol, csak nem az én kertemben lobbi”, és azt mondják: „itt nem akarunk téged”, panaszolta a Canadian Pacific Railway Ltd vezérigazgatója, Hunter Harrison egy minapi konferencián. A 2000 előtti négy évtizedben az addiginak körülbelül a felére zsugorodott az USA vasúthálózatának a hossza a hivatalos adatok szerint.
Fadi Chamoun, a BMO Capital Markets elemzője nem hiszi, hogy a BNSF talpra tudna állni 2015 vége előtt, mert ahhoz még túl sok mindent kell megvalósítania. Az elmúlt években erre a társaságra jutott az iparág növekedési volumenének a fele.
A Reutersszal a cég annyit közölt, hogy hozzá köthető az USA városközi vasúti áruszállításának a 15 százaléka, de nem mondta meg, hogy ez mekkora mennyiség.
Fadi Chamoun, a BMO Capital Markets elemzője nem hiszi, hogy a BNSF talpra tudna állni 2015 vége előtt, mert ahhoz még túl sok mindent kell megvalósítania. Az elmúlt években erre a társaságra jutott az iparág növekedési volumenének a fele.
A Reutersszal a cég annyit közölt, hogy hozzá köthető az USA városközi vasúti áruszállításának a 15 százaléka, de nem mondta meg, hogy ez mekkora mennyiség. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.