A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke emlékeztetett: korábban számos értelmező kérdést elküldtek a gazdasági tárcának a reklámadóval kapcsolatban, de még nem kaptak választ. Szerinte az is félő, hogy az adóbefizetéssel járó költségek, ideértve a vállalkozások adminisztrációs terheit, az értelmezési kérdéseket, az államigazgatás erre szánt erőforrásainak költségét, olyan magasok, hogy vélhetően összemérhetőek a beszedett adó összegével. Vagyis a vállalkozásokra dupla terhet ró, míg a bevételi oldalon nem nagy kimutatható összegről van szó.
Az MRSZ korábban úgy fogalmazott: a társadalmi egyeztetés nélkül, kivételes sürgősséggel, az adó valós, érvekkel alátámasztható céljának megnevezése nélkül elfogadott jogszabály beláthatatlan következményekkel jár a teljes kommunikációs iparág számára. Úgy látják, hogy a reklám drágulása a hirdetők oldalán azt eredményezheti, hogy kevesebb pénz jut majd a kultúra támogatására, társadalmi célú tevékenységekre.
„Egyértelmű, hogy a médiaadó valódi célja az RTL ellehetetlenítése, a sajtószabadság durva korlátozása. A legnagyobb befizető az RTL Klub lesz, a tavalyi bevételeit figyelembe véve a vezető kereskedelmi tévé idén 4,5 milliárd forint különadót fizet” – közölte lapunkkal az RTL. A cég határidőre befizeti az adó első részletét. Ez azonban nem változtat azon, hogy az RTL minden jogi lehetőséget megragad arra, hogy megvédjék magukat a működésüket ellehetetlenítő adóval szemben.
A konkrét jogi lépések előkészítése már folyamatban van. „Ugyanakkor semmilyen tárgyalásokat nem folytatunk a kormánnyal vagy a kormánypártokkal a reklámadó esetleges mérsékléséről vagy a törvény visszavonásáról. Fontos hangsúlyozni, hogy a nemzetközi médiavállalat semmiképp nem akar kivonulni az országból.
A jogszabály különböző adósávokban határozza meg a reklámbevételek adóját: félmilliárd forintos árbevételig az adó mértéke 0 százalék, efölött sávosan változik. Félmilliárd és 5 milliárd forint közötti része után 1 százalék, az adóalap 5 milliárd feletti, de 10 milliárd forint alatti része után 10 százalék, az ennél nagyobb, de 15 milliárd forintot el nem érő része után pedig 20 százalék. Az árbevétel 15 és 20 milliárd forint közé eső részére 30 százalék, az ezt meghaladóra pedig 40 százalék.
A 2014-es adóév adóalapját mérsékli a társasági adóban, személyi jövedelemadóban a korábbi években elhatárolt veszteség 50 százaléka. Csak akkor csökkenthető azonban az idei reklámadóalap, ha az adóalany 2013-as üzleti évének adózás előtti eredménye nulla vagy negatív. A kormány álláspontja szerint Európa tizenhárom országában működik reklámadó, ezért a bevezetésében semmi rendkívüli nincs.
Ezzel párhuzamosan viszont olyan közkedvelt és előfizetőink által is igényelt csatornákkal bővül a kínálat, mint például a FOX, Filmbox, Discovery Channel és a Viasat6.
Ezzel párhuzamosan viszont olyan közkedvelt és előfizetőink által is igényelt csatornákkal bővül a kínálat, mint például a FOX, Filmbox, Discovery Channel és a Viasat6. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.