BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

New Yorkba tart a kínai Alibaba

A New York-i tőzsdére tart a kínai Alibaba. Az utóbbi évek legnagyobb összegű részvénykibocsátása (IPO) akár több mint 20 milliárd dollárt is hozhat.

A jövő héten kezdheti meg a tőzsdei bevezetést az Alibaba, a kínai e-kereskedelmi szolgáltató papírjaival pedig várhatóan szeptember 18-tól vagy 19-től lehet kereskedni. A The Wall Street Journal beszámolója szerint az utóbbi évek legnagyobb összegű nyilvános részvénykibocsátása (IPO) akár több mint 20 milliárd dollárt is hozhat. A Bloomberg által megkérdezett elemzők átlagosan 187 milliárd dollárban határozták meg a vállalat értékét a tőzsdei bevezetés után. Összehasonlításként, az Amazon és az eBay összesített piaci értéke 226 milliárd dollár körül van.

Eredetileg augusztus utolsó hetére tervezte az Alibaba az IPO részleteinek nyilvánosságra hozását, azonban az amerikai tőzsdefelügyelet mindeddig nem zárta le a társaság által bemutatott dokumentumok vizsgálatát és nem bólintott rá az ügyletre. A várakozások szerint azonban ez a jövő héten megtörténhet, így kiderülhet, hogy milyen feltételek mellett valósul majd meg az utóbbi évek egyik leginkább várt tőzsdei bevezetése.

Az érdeklődést indokolja, hogy a vállalat – amelynek papírjaival a New York-i tőzsdén lehet majd kereskedni – elképesztő sikereket ért el az e-kereskedelmi piacon az utóbbi időszakban. A kínai központú vállalkozás működteti a Taobao és Tmall online piactereket, amelyeknek többszázmillió felhasználója van a távol-keleti országban. A két szolgáltatáson keresztül megvalósult tranzakciók értéke a múlt évben 248 milliárd dollár volt, ami nagyobb volt, mint az eBay és az Amazon együttes átmenő forgalma.Egyébként ez korántsem tekinthető egyedi jelenségnek, hiszen az idén folytatódott a kínai e-kereskedelmi cég előretörése. Az április-júniusi időszakban 2,54 milliárd dolláros bevételt ért el a társaság, ami 46 százalékos bővülést jelentett az egy évvel korábbival összevetve. A vállalat üzemi eredmény 1,1 milliárd dollár volt, ez jóval több, mint az Amazon és az eBay egyesített eredménye. A cég nyeresége pedig közel háromszorosára bővült a második negyedévben az egy évvel korábbival összevetve, megközelítve a kétmilliárd dollárt. Igaz ebben szerepet játszott a részben tulajdonában lévő vállalatok által elért eredmény is.

Az Alibaba sikerében is egyre meghatározóbb szerepet játszanak az okostelefonok, a cég közlése szerint júniusban 188 millióan használták valamelyik szolgáltatásukat mobiltelefonról, és a mobilos tranzakciók adták a forgalom 32,8 százalékát az április-júniusi időszakban, míg egy évvel korábban még csak 12 százalékos volt a platform részesedése.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.