BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Világpiacra tart a kínai szuperexpressz

Kína két legnagyobb vonatszerelvény-gyártója 14 év különállás után ismét egyesül, hogy nagysebességű technológiájukkal együtt jelenjenek meg a világpiacon.

A CNR és a CSR egyesülésének célja a Xinhua hírügynökség szerint az, hogy elkerüljék a két vállalat rivalizálását a világpiacon. Sun Zhang, a Tongji Egyetem vasút-szakértője szerint az egyesüléssel versenyelőnyt szerezhet a vállalat globális versenytársaikkal szemben.

A sanghaji és hongkongi tőzsdén is jegyzett vállalatok együttes piaci értéke körülbelül 30 milliárd dollár.

Az eredeti óriásvállalat a pekingi Vasútügyi Minisztérium döntése alapján 2000-ben vált szét és a Jangce vonalában osztották fel a kínai piacot a cégek között, amelyek ugyanakkor egymással is versenyezve végezték a technológiai fejlesztést, így ma a CNR és a CSR egyaránt képes a 380 kilométeres végsebességű vonatok gyártására.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.