BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vinné a Procter & Gamble samponjait a Henkel

Kötelező érvényű ajánlatot tett a német Henkel & Co és az amerikai Coty az ugyancsak amerikai Procter & Gamble (P&G) szépségipari érdekeltségeinek megvásárlására – tudta meg az ügyhöz közelálló forrásból a Reuters.

A P&G vezérigazgatója, A.G. Lafley tavaly augusztusban jelentette be: a kozmetikai és háztartásvegyipari csoport akár száz márkáját is kész eladni, hogy jobban tudjon fokuszálni arra az árbevétele 90 százalékát, profitja 95 százalékát adó 60-70-re, amelyekben nagyobb növekedési lehetőségeket lát hosszú távon.

A Henkelt a P&G hajápoló készítményei érdeklik: ezek között olyan márkák vannak, mint az 1927 óta létező Wella, a Head & Shoulders és a Clairol, összesített értékük ágazati becslések szerint 5-7 milliárd dollár között lehet (maga a Henkel olyan hajápoló készítmények fölött rendelkezik, mint a Schwarzkopf és a Syoss). Ugyanerre az üzletágra tett ajánlatot a KKR & Co. befektetési társaság is – mondta a Reuters forrása –, de a Henkel látszik a legvalószínűbb vevőnek; ha sikerrel jár, akkor ez lehet a német vállalat történetének legnagyobb felvásárlási ügylete. (A hajápoló készítmények nyugat-európai piacán tavaly a P&G 17,8 százalékos részesedéssel volt jelen a Bloomberg adatai szerint, szemben a 2005-ös 18,4 százalékkal. A Henkel részesedése ez idő alatt 10,4 százalékkal 13,6 százalékra nőtt. Ez a két cég a második, illetve harmadik helyezett a piacvezető L’Oréal előtt.)

A neves luxuscégek, köztük a Marc Jacobs és a Calvin Klein parfümjeit gyártó, emellett saját dekorkozmetikum márkákat, például a Rimmelt is forgalmazó Coty a P&G parfümrészlege iránt érdeklődik. A 2 milliárd dollárra értékelt részleghez olyan márkák tartoznak, mint például a Hugo Boss vagy a Lacoste Fragrances, de ez állítja elő a Naomi Campbell vagy Christina Aguleira neve alatt árult illatszereket is.

A P&G kozmetikai brandjei se csak szakmai befektetőket mozgattak meg: a Clayton Dubilier befektetési társaság az egész divíziót megszerezné, beleértve a nem a felső kategóriába tartozó márkákat, például a Covergirlt és a Max Factort is, az egész mintegy 3 milliárd dollárt érhet a forrás szerint. A szintén pénzügyi befektető Warburg Pincus pedig állítólag mind a parfüm-, mind a kozmetikai üzletágat megvenné. A megnevezett cégek egyike se volt hajlandó kommentálni az értesülést.

A P&G a tavaly meghirdetett divesztíció jegyében már megvált néhány ismert termékétől: a Duracell-elemeket gyártó részleget Warren Buffet befektetési holdingjának, a Berkshire Hathaway-nek adta el, 4,7 milliárd dollárért. Két szappanmárka (Camay, Zest) viszont szakmai befektetőhöz, az Unileverhez került meg nem nevezett összegért, a tavaly decemberben bejelentett ügyletet ez év első felében tervezték lezárni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.