A P&G vezérigazgatója, A.G. Lafley tavaly augusztusban jelentette be: a kozmetikai és háztartásvegyipari csoport akár száz márkáját is kész eladni, hogy jobban tudjon fokuszálni arra az árbevétele 90 százalékát, profitja 95 százalékát adó 60-70-re, amelyekben nagyobb növekedési lehetőségeket lát hosszú távon.
A Henkelt a P&G hajápoló készítményei érdeklik: ezek között olyan márkák vannak, mint az 1927 óta létező Wella, a Head & Shoulders és a Clairol, összesített értékük ágazati becslések szerint 5-7 milliárd dollár között lehet (maga a Henkel olyan hajápoló készítmények fölött rendelkezik, mint a Schwarzkopf és a Syoss). Ugyanerre az üzletágra tett ajánlatot a KKR & Co. befektetési társaság is – mondta a Reuters forrása –, de a Henkel látszik a legvalószínűbb vevőnek; ha sikerrel jár, akkor ez lehet a német vállalat történetének legnagyobb felvásárlási ügylete. (A hajápoló készítmények nyugat-európai piacán tavaly a P&G 17,8 százalékos részesedéssel volt jelen a Bloomberg adatai szerint, szemben a 2005-ös 18,4 százalékkal. A Henkel részesedése ez idő alatt 10,4 százalékkal 13,6 százalékra nőtt. Ez a két cég a második, illetve harmadik helyezett a piacvezető L’Oréal előtt.)
A neves luxuscégek, köztük a Marc Jacobs és a Calvin Klein parfümjeit gyártó, emellett saját dekorkozmetikum márkákat, például a Rimmelt is forgalmazó Coty a P&G parfümrészlege iránt érdeklődik. A 2 milliárd dollárra értékelt részleghez olyan márkák tartoznak, mint például a Hugo Boss vagy a Lacoste Fragrances, de ez állítja elő a Naomi Campbell vagy Christina Aguleira neve alatt árult illatszereket is.
A P&G kozmetikai brandjei se csak szakmai befektetőket mozgattak meg: a Clayton Dubilier befektetési társaság az egész divíziót megszerezné, beleértve a nem a felső kategóriába tartozó márkákat, például a Covergirlt és a Max Factort is, az egész mintegy 3 milliárd dollárt érhet a forrás szerint. A szintén pénzügyi befektető Warburg Pincus pedig állítólag mind a parfüm-, mind a kozmetikai üzletágat megvenné. A megnevezett cégek egyike se volt hajlandó kommentálni az értesülést.
A P&G a tavaly meghirdetett divesztíció jegyében már megvált néhány ismert termékétől: a Duracell-elemeket gyártó részleget Warren Buffet befektetési holdingjának, a Berkshire Hathaway-nek adta el, 4,7 milliárd dollárért. Két szappanmárka (Camay, Zest) viszont szakmai befektetőhöz, az Unileverhez került meg nem nevezett összegért, a tavaly decemberben bejelentett ügyletet ez év első felében tervezték lezárni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.