BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A diszkontok hipermarketek akarnak lenni, a hipermarketek pedig diszkontok

A beszállítóknak egy olyan piachoz kell alkalmazkodniuk, ahol a német, a francia és az angolszász kereskedelmi modell is megjelent – hangzott el a Világgazdaság kiskereskedelmi szektorral foglalkozó konferenciájának azon panelbeszélgetésén, amelyen a beszállítók helyzete volt a téma.

„Nincsen exportpiac hazai piac nélkül” – mondta a beszállítók lehetőségeiről Pirint János, a Tesco-Global Áruházak Zrt. beszerzési igazgatója. Kiemelte: azzal, hogy a Tescónál a régiós országokat egy közép-európai vezetés alá vonták össze, komoly lehetőség nyílt a hazai beszállítók számára, mert így egyszerűbben ki lehet jutni a külpiacokra.

A különböző típusú szereplők közötti versenyről elmondta: a diszkontok hipermarketek akarnak lenni, illetve ez fordítva is igaz, néha tudathasadásos helyzetek jönnek létre. A középtávú kilátásokkal kapcsolatban azt emelte ki, hogy óriási lehetőségek vannak az online kereskedelemben.

Bárány Tamás, a Kotányi Hungária igazgatója úgy véli, hogy Magyarországon eléggé érdekes helyzet alakult ki azzal, hogy egyszerre van jelen a német, a francia és az angolszász kereskedelemi modell, ez pedig rátelepedett a hazai struktúrákra. Ehhez a szerteágazó piachoz pedig alkalmazkodniuk kell a beszállítóknak. „Nem lehet mindent mindenhol eladni” – mondta.

A Fornetti kereskedelmi és marketingigazgatója, Bánhidi Attila szerint a kereskedelmi láncok régiós piacán Magyarországon a legkisebb mértékű a lokálpatriotizmus. „Nem a nemzetközi hálózatok magyar képviselőivel van gond, hanem, azzal hogy a hálózatokon belül elnyomják ezt a szempontot.” A középtávú kilátásokról elmondta: szerinte régiós szinten lesz értelmezhető csak a kereskedelem, lokális szinten nem.

A Soós Tésztaipari Kft. kereskedelmi vezetője, Molnár Gábor azt emelte ki, hogy a diszkonthálózatok felborították a cégek életét. A rákfenének titulált polci árak kérdéséről elmondta: mindenki egységes árakat szeretne, de azt is figyelembe kell venni, hogy a láncok nem egyforma marzzsal dolgoznak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.