BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Koncentrálódik a webforgalom

Az év végére meghaladja a 2,3 milliót a hazai online vásárlók száma a GKI Digital elemzése szerint, közülük minden harmadik rutinos netes vevőnek vallja magát. A piackutató cég adatai alapján a leggyorsabban növekvő termékkategóriának a baba-mama holmik számítanak, megelőzve az állateledeleket és az otthoni felhasználásra szánt élelmiszereket. A magyar e-kereskedelmi piacot nagyfokú koncentráció jellemzi a tanulmány szerint, a GKI Digital becslése szerint a 2014-ben 230 milliárd forintos forgalom 22 százalékát a tíz legnagyobb webáruház tudhatta magáénak. A hazai fogyasztóknak még mindig az ár a legfontosabb szempont, amikor eldöntik, hogy melyik online üzletben vásárolnak, ezt követi a választható átvételi módok kínálata, valamint az internetes bolt megbízhatósága.

A fogyasztói szokások változásával az elérhető logisztikai, fizetési megoldások szerepe egyre nagyobb hangsúlyt kap a jövőben. Fizetés tekintetében a vásárlók döntő többsége még mindig a készpénzalapú, utánvétes átvételt részesíti előnyben. Az online fizetési megoldások használata még kevésbé elterjedt a hazai internetes vásárlók körében, azonban ezeknek a szerepe és jelentősége a jövőben meghatározó lesz.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.