Csökken a Fekete Péntek jelentősége a karácsonyi vásárlási szezonban – legalábbis szülőhazájában, az Egyesült Államokban, ahol a konjunktúra, a jó idő és az átlagosan 24-26 százalékos árkedvezmények dacára a tavalyinál kevesebben töltötték a hálaadás ünnepét a bolti ajánlatok hajkurászásával.
A ShopperTrak piackutató előzetes adatai szerint bemelegítésként a hálaadás napján, csütörtökön 1,8 milliárd dollárt hagytak a vásárlók a hagyományos boltokban, hogy pénteken 10,3 milliárddal toldják meg ezt – írja a Reuters. A 12,1 milliárdos költés 200 millióval marad el a tavalyi adattól. (Megjegyzendő, hogy az adatok a merítéstől függően igen széles skálán mozognak, a teljes pénteki költésre tavaly például 50,9 milliárd dollárt mutatott ki a statisztika.)
Az impulzusvásárlás helyett egyre inkább a céltudatosság jellemzi a vevőket, előre kinézik, hol mit és mennyiért akarnak megvenni – állítja Kevin Kearns, a ShopperTrak igazgatója, hozzátéve, hogy a látogatók száma 1,5 százalékkal elmaradt a tavalyitól. RetailNext elemzése szerint a bolti átlagköltés 1,4 százalékkal volt kevesebb. A bolti slágercikkek ezúttal is a játékok – kiemelten a drónok és a Star Wars-figurák –, az okostelefonok, valamint a szórakoztatóelektronikai termékek voltak. A lanyha szezonkezdet ellenére a cég fenntartja a 2,4 százalékos karácsonyi forgalomnövekedésre vonatkozó prognózisát. Ahogy a Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (NRF) is bízik a 3,5-3,7 százalékos többletforgalom elérésében.
A boltokból hiányolt vásárlók az interneten adták le rendeléseiket. Itt jelentősen megugrott a forgalom a top 100-ból nyolcvan online áruház eladásait nyomon követő Adobe adatai szerint. A cég 18 százalékos bővülést, 4,47 milliárdos összforgalmat mért a két napra. Ebből 1,5 milliárdnyi rendelést mobil eszközről adtak fel, ami szintén rekord. Az IBM a pénteki forgalmi pluszt 20,7 százalékra, míg az átlagos kosárméretet 134,5 dollárosra teszi. A legnépszerűbbek a neten az Apple Watch okosórák, a Microsoft Surface Pro 4 táblagépei és a Samsung, a Sony és az LG lapos tévéi voltak.
Az eMag mellett természetesen számos internetes kereskedő hirdetett akciókat, beszállt a kezdeményezésbe a Vatera is. Az aukciós oldal egyforintos aukciókat indított minimálár megszabása nélkül, vagyis annyiért lehetett megszerezni a kiválasztott terméket, amennyiért a licitáláskor elnyerték a felhasználók. K. Z.
Az eMag mellett természetesen számos internetes kereskedő hirdetett akciókat, beszállt a kezdeményezésbe a Vatera is. Az aukciós oldal egyforintos aukciókat indított minimálár megszabása nélkül, vagyis annyiért lehetett megszerezni a kiválasztott terméket, amennyiért a licitáláskor elnyerték a felhasználók. K. Z. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.