Gátolja a gazdaság fejlődését és az innovációs képességet, hogy sok magyar cég piaci tájékozottsága nem éri el a nemzetközi színvonalat - véli a Magyar Külgazdasági Szövetség. Szerintük a magyar vállalkozások jelentős többsége befelé fordult, kizárólag a hazai piaccal foglalkozik, emiatt gyengébb a versenyképessége.
A szövetség a márciusi közgyűlésén változást készül bejelenteni: a jövőben a külkereskedelem kultúráját bővebben értelmeznék, a vállalati külkereskedelmi gyakorlatot a korábbi exportközpontúság helyett az importtal egészítenék ki.
A kisméretű magyar gazdaság árualapjai korlátosak és korlátosan növelhetőek is maradnak. Ezért a külpiaci fellépés bizonyos fázisában szükségessé válik más országok árualapjaival való kereskedés - jelezték. Továbbá az exporttermékek többsége jelentős importtartalommal rendelkezik és ezekben a beszerzésekben magyar vállalkozások is részt vesznek és részt vehetnek - írták.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.